Cara Tingkatkan Stamina Bersukan Seperti Atlit Bertaraf Dunia !

18:52 1 Comments A+ a-

Masa sekolah dulu rasa ringan jer badan ni bila bersukan. Penat tu memang penat tapi best! Kira zaman cargas la tu kan. Almaklum la zaman remaja stamina kuat lagi. Tapi semenjak umur makin meningkat ni, badan rasa berat jer. Tengok orang bersukan, kita pun nak bersukan. Tapi baru 5 minit dah mula mengah tak cukup nafas! Hahaha..

So, Tinie nak kongsikan di sini cara tingkatkan stamina bersukan supaya tak cepat mengah a.k.a pancit! 😉 Lepas ni boleh la amalkan yer..


1. Target & Fokus


Jangan sesekali bersenam dengan sambil lewa kerana ia akan membuat badan anda malas untuk bekerja kuat untuk mencapai apa yang anda mahukan. Letak target yang anda rasa anda boleh capai. Lepas tu anda cuba sedikit demi sedikit dan pastikan juga anda lepasi setiap satu target yang anda buat. Dengan cara ni, secara tak langsung ia dapat tingkatkan stamina anda.

Contohnya : permulaan anda target berlari sejauh 2km dahulu. Selepas berjaya berlari 2km anda tingkatkan lagi target anda dari 2km ke 3km dan seterusnya. Jangan pulak mula-mula terus lari 20km.

Pengsan nanti. Hehe..

2. Lakukan High Intensity Interval Training


Antara banyak–banyak senaman kardio, senaman yang paling cepat untuk tingkatkan stamina pada tahap “tip top” adalah High Intensity Interval Training (HIIT).

HIIT adalah contoh senaman larian di mana anda berjalan pantas untuk tempoh tertentu, kemudian berlari perlahan (joging) dalam masa tertentu, kemudian berlari pecut sekuatnya untuk tempoh tertentu juga.

3. Lari Laju Seminit


Anda joging dengan kelajuan biasa lima minit dan lari pada kelajuan penuh selama seminit. Kemudian, anda lari pada kelajuan biasa dua minit dan lari pada kelajuan laju selama seminit.

Cuba amalkan, lama kelamaan anda akan mula rasa biasa dan kurang “pancit”.



4. Lari Secara Bertempo


Mulakan larian dengan larian joging biasa. Kemudian, lajukan larian anda sedikit demi sedikit. Contohnya lima minit dengan kelajuan biasa, lima minit lebih laju dan lima minit lebih laju lagi.

Kemudian, kurangkan kelajuan kepada kelajuan biasa. Motif utama senaman ini adalah untuk menggerakkan otot–otot anda pada tahap maksimum. Asid laktik yang terkumpul di kaki dan otot–otot anda akan membantu untuk tingkatkan stamina otot–otot anda.

Kaedah fizikal yang bagus boleh tingkatkan stamina dengan cepat dan berkesan. Anda perlu rajin dan lakukan senaman tersebut setiap hari. Namun, perlu diingatkan juga bahawa badan kita perlukan sokongan atau produk yang dapat membekalkan tenaga untuk kita menjalani aktiviti fizikal tersebut.

5. Pengambilan Suplemen

Semasa bersukan, sangat penting untuk kita minum air semula agar badan kita tidak ternyahhidrat. Baru la badan boleh kekal segar dan bertenaga. Jadi, Tinie cadangkan anda ambil mengambil minuman bertenaga bagi membantu meningkatkan stamina anda ketika bersukan atau melakukan aktiviti seharian. Tetapi pastikan minuman tersebut kurang manis dan bukannya berkarbonat!

Macam mana nak pilih minuman terbaik yang dapat tingkatkan stamina anda?


⭐Meningkatkan Daya Ketahanan Badan – Dapat memberi tenaga kepada otot dan sel dengan cepat.

⭐Membekal Tenaga & Daya Ketahanan Fizikal – Mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangkn metabolisma air dalam tubuh.


⭐Mencegah Penyahhidratan – Mengurangkan kehausan melampau

⭐Mengekalkan Paras Gula – Bagi memelihara paras gula darah yang penting bagi tenaga otot dan percepatkan sembuham akibat kecederaan otot.





PERFORMANCE DRINK SHAKLEE


Tinie cadangkan minuman Performance Drink sebagai minuman bertenaga untuk meningkatkan stamina semasa bersukan.

Minuman ini mempunyai gabungan kompenen penting elektrolik seperti Sodium, Chloride, Magnesium, Kalsium dan Potasium serta Mineral.

Gabungan ini akan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang berada dipasaran. Secara tidak langsung Perfomance Drink membantu menstabilkan bendalir agar tidak berlaku kekeringan.

Performance Drink Terbukti Secara Klinikal :

  • Dapat meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda. 
  • Memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh 
  • Mempunyai lebih 67% otot glikogen (sumber tenaga) 
  • Menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera 
  • Memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan dalam meningkatkan stamina. 
Selain minuman bertenaga, anda juga boleh mengamalkan CoQ Health dan B Complex untuk terus kekal bertenaga.





B COMPLEX SHAKLEE


B Complex berfungsi untuk :

  • Mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan. 
  • Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, 
  • Menukarkan makanan kepada tenaga dengan cara menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein. 

Kenapa Tinie cadangkan supplement Shaklee?


SEBAB... RAAAAMAI ATLIT DUNIA AMALKAN SUPPLEMENT SHAKLEE UNTUK TINGKATKAN STAMINA MEREKA! 



















Jadi, tunggu apa lagi? Jom cepat dapatkan rangkaian supplement daripada Tinie. Kalau anda seorang atlit memang wajib ambil supplement ni. Di jamin selamat tanpa bahan kimia dan sangat semulajadi. Lepas ni nak bersukan tak perlu risau mengah lagi. Mesti bertenaga seperti atlit bertaraf dunia! Dan lagi penting, badan kekal sihat, cergas dan bertenaga. Jom amalkan supplement.

Hubungi Tinie di 0137796796.


DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA 😊


Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549)


Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 


Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk berkesan khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 😊


*****

Mahukan harga lebih jimat? Daftar saja sebagai ahli. Sekali untuk seumur hidup dan anda akan dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Anda juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan!


*** Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.











1 comments:

Write comments
eidos
AUTHOR
31 December 2017 at 14:04 delete

baca ...and then baca..last2 jual product adeehhhhhhh

Reply
avatar