KENALI PUNCA JERAGAT DAN CARA MENGHILANGKAN JERAGAT DEGIL DENGAN CEPAT DAN BERKESAN. TANPA BAHAN KIMIA!

18:03 1 Comments A+ a-

Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat selain menjejaskan penampilan.

Jeragat ialah tompokan berwarna coklat, atau coklat gelap atau kelihatan coklat yang pudar. Jeragat sering terjadi kepada wanita dan agak jarang terjadi kepada lelaki. Jeragat sering terjadi di bahagian atas pipi, atas bibir, dahi dan dagu. Jeragat kerap terjadi kepada wanita yang mengandung dan ianya di panggil Chloasma.

hilangkan jeragat

Kawasan sering terjadi jeragat;

63% akan kelihatan sekitar hidung dan dagu

21% akan terjadi di sekitar pipi dan hidung

16% biasanya akan kelihatan sekitar dibawah rahang


bintik jeragat

80% wanita mengandung sering mengalami jeragat yang dipanggil 
“mask of pregnancy”

Punca-Punca Jeragat


Punca Jeragat #1 : Radang Kulit

Sewaktu mengalami masalah jerawat, apabila jerawat kering, ia akan meninggalkan kesan hitam yang dikenali sebagai "post-inflammatory hyperpigmentation" (PIH).


Punca Jeragat #2 : Hormon

Kajian menunjukkan rawatan hormon (pil) yang mengandungi hormon estrogen dan/ atau progesteron, pertukaran hormon, implan banyak mengalami masalah jeragat. Punca jeragat ini menyebabkan hormon menjadi tidak stabil. Ramai pelanggan saya berkata jeragat tumbuh selepas mereka ambil perancang kehamilan.


Punca Jeragat #3 : Cahaya Matahari

Sinar matahari mengandungi sinar UB A & B yang menyebabkan kerosakan sel kulit. UV B merosakkan sel bawah kulit dan UV B pula sel luar kulit. Kesan sinar UV ini bukan saja menyebabkan pigmentasi / jeragat malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit. Pendedahan kulit kepada cahaya matahari setelah beberapa tahun akan memberi kesan tompok-tompok hitam yang akan bertambah yang dikenali sebagai "age spots", "freckles" dan"lentigenes". 


Punca Jeragat #4 : Ubat- ubatan

Pengambilan beberapa jenis ubat yang memberi ‘side effect’ pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan sel baru dengan aktif. Ini punca jeragat yang jarang kita sedar.


Punca Jeragat #5 : Kehamilan

Kebiasaannya wanita hamil akan mengalami banyak masalah kulit. Ini memang disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak menentu. Jadi, ibu mengandung disarankan untk mengambil nutrisi yang cukup untuk memastikan kulit sentiasa sihat. Masalah yang biasa ialah kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat. Pada sesetengah ibu, jeragat akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tetapi ramai juga terus mengalami jeragat.


Punca Jeragat #6 : Kosmetik & Wangian

Pewangi, sabun wangi dan kosmetik yang menyebabkan tindak balas ‘phototoxic‘ juga adalah diantara punca terjadinya jeragat. Oleh dicadangkan untuk memilih produk atau ubat yang lebih natural seperti suplemen.


Jenis-Jenis Jeragat


Jeragat boleh dikategorikan kepada 3 jenis;

Epidermal – atau bahagian atas lapisan sel kulit. Jeragat epidermis ini mudah dirawat dan sesuai untuk mengguna krim dan sabun.

Dermal – terjadi dibawah lapisan sel kulit. Jeragat di bawah lapisan kulit tidak sesuai untuk mengguna krim dan sabun tetapi lebih berkesan jika mengambil ubat/remedy makan.

Campuran – terjadi kedua-dua jenis jeragat Epidermal dan Dermal. Jeragat di bawah lapisan kulit tidak sesuai untuk mengguna krim dan sabun tetapi lebih berkesan jika mengambil ubat/remedy makan.


Warna Jeragat dan Bentuk


Jeragat yang terjadi di epidermis (epidermal) berwarna coklat cair dan akan kelihatan lebih gelap jika dilihat dibawah lampu

Jeragat dermal akan kelihatan keperangan dan tidak kelihatan lebih gelap jika di bawah lampu.

Jeragat campuran berwarna coklat gelap, jika diteliti dibawah lampu pemeriksaan akan kelihatan lebih gelap atau kadang-kadang tidak ada perubahan.


CARA HILANGKAN JERAGAT DENGAN CEPAT & BERKESAN


DALAMAN

Langkah #1: Atasi Masalah Hormon


GLA Complex

Anda perlu tahu jeragat tidak akan hilang dengan hanya menggunakan pencuci muka. Patutlah kan, asyik sental je tapi jeragat tidak juga hilang. Sebab inilah pengambilan GLA Complex sangat penting.

GLA Complex mengandungi 2 kali ganda lebih banyak GLA berbanding produk lain di pasaran. GLA adalah singkatan daripada gamma lenolenic acid (GLA).

Untuk tujuan menghilangkan jeragat, GLA berfungsi mengawal paras hormon estrogen dan testosteron. Ingat tadi kan, masalah jeragat adalah disebabkan ketidakseimbangan hormon, jadi bila hormon stabil masalah jerawat yang menjadi punca utama jeragat akan dapat diatasi.

GLA Complex juga berfungsi untuk memulihkan bintik penuaan / jeragat pada kulit dan melindungi kulit daripada sinaran UV dengan vitamin E yang terkandung di dalamnya.


Langkah #2: Meningkatkan Kolagen Sekaligus Mencerahkan Jeragat


Sustained Release Vita-C

Salah satu punca jeragat adalah disebabkan kulit tidak sihat dan mudah kalah pada serangan radikal bebas. Ini disebabkan oleh kolagen yang semakin melemah.

Vitamin C Shaklee dengan teknologi sustained released mampu mengekalkan vitamin C dalam darah selama 5 jam. Jika vitamin C diambil 2 biji setiap 5 jam, vitamin C akan terus kekal di dalam darah anda di sepanjang tempoh 24 jam. Dalam tempoh ini proses menghilangkan jeragat akan berlaku disebabkan berlakunya proses pemulihan yang aktif.

Kolagen berfungsi menegangkan kulit di samping membentuk kulit wajah yang cantik. Pengambilan vitamin C berterusan telah terbukti dapat mencerahkan kulit, melambatkan penuaan dan menghilangkan jeragat. Kulit anda semakin cerah dan jeragat akan semakin menghilang.


Langkah 3: #Vitamin E Penting




Bagi kesihatan dan kecantikan kulit, vitamin E memang sangat penting. Kandungan antioksidannya yang tinggi adalah kunci menghilangkan jeragat pada wajah.

Selain itu, vitamin E juga berfungsi mengawal selia Vitamin A bagi tujuan pemulihan kulit rosak, disamping mampu menghilangkan jeragat dan menghalang penuaan. Setiap sel jeragat yang hilang, sel baru akan menggantikannya dan sel itu semestinya sel yang sihat.

Selain dimakan 1 biji sehari, vitamin E juga boleh dipecahkan dan disapukan pada kawasan jeragat.


LUARAN

Cerahkan Tompok Dari Luar 

krim jeragat
NutriWhite Spot Whitening Treatment


Skin care ini sangat ajaib. Ia berfungsi untuk mencerahkan tompok jeragat dan memudarkan jeragat dari luar. Ia dilengkapi dengan vitamin C semualajadi.

Ops ! Jangan bimbang, takkan ada sebarang kesan sampingan seperti gelupas dan pedia. Majoriti yang dapat rasa kesannya selepas 3 hari.

Anda wajib tengok video tentang krim jeragat ajaib ini.





Adakah Produk Kecantikan Ini Selamat ?


Set Jeragat Premium ini dijamin 100% selamat.


Semua produk dibuat daripada sumber asli semulajadi. Setiap ramuan pula akan diuji lebih daripada 350 kali untuk pastikan ia bebas dari pencemaran. Selamat dan hilangkan jeragat dengan berkesan.



Shaklee Menjamin Keselamatan Tanpa Tandingan

Beberapa senarai TIDAK Shaklee:
  • TIDAK Mengandungi Paraben
  • TIDAK Mengandungi Triklosan
  • TIDAK Mengandungi Phthalates
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
  • TIDAK Mengandungi 1,4 Dioksana
  • TIDAK Mengandungi Glikol
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan Cucian Organik yang ”Volatile”
  • TIDAK Mengandungi Asid Hidroklorik
  • TIDAK Mengandungi Ammonia
  • TIDAK Mengandungi Sodium Hidroksida
  • TIDAK Mengandungi Butyl Cellosolve
  • TIDAK Mengandungi Formaldehyde
  • TIDAK Mengandungi Bisfenol-A
  • TIDAK Mengandungi Petroleum Distillates
  • TIDAK Mengandungi Toulene
  • TIDAK Mengandungi Peluntur Warna
  • TIDAK Mengandungi Bahan Perisa
  • TIDAK Mengandungi Pewarna
  • TIDAK Mengandungi Lemak Trans
  • TIDAK Mengandungi Pemanis Tiruan
  • TIDAK Mengandungi Dakwat Toksin
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan terlarang


Berapa Lamakah Masa Untuk Melihat Perubahan Kulit?


Perubahan pada kulit kesan pengambilan suplemen ini berbeza-beza bergantung kepada tuan punya diri. Tetapi kesannya boleh dilihat seawal 2-4 minggu pengambilan. Ambil secara konsisten dan anda akan takjub dengan hasilnya.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua.

Untuk mendapatkan rangkaian produk Set Hilangkan Jeragat ini, anda boleh hubungi saya di 0137796796

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 

Kawasan COD: UTHM - PARIT RAJA - SRI GADING

Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Emel : suzaitini@gmail.com

Facebook: Suzaitini Muhammad





Anda sedang mencari : 

Cara hilangkan jeragat
Cara hilangkan jeragat di muka
Cara hilangkan jeragat dengan berkesan
Cara hilangkan jeragat dengan selamat
Hilangkan jeragat di muka
Atasi jeragat dengan cepat
Atasi masalah jeragat di muka
Atasi masalah jeragat dengan berkesan
Atasi masalah jeragat dengan cepat

1 comments:

Write comments
31 October 2018 at 00:42 delete

Suplimen pun penting kann? Untuk kesihatan kulit dari dalam. Saya pun dulu ada jeragat. Tapi lepas pakai Youth Skin Care alhamdulillah jeragat makin pudar.

Reply
avatar