CARA MEMILIH PENCUCI MUKA UNTUK KULIT KERING DAN KULIT BERMINYAK YANG SESUAI UNTUK KULIT ASIA

15:03 0 Comments A+ a-


Lumrah wanita dengan pencuci muka memang tak dapat dipisahkan. Memilih pencuci muka pula mestilah bersesuaian dengan jenis kulit kita. Kerana pemilihan pencuci muka yang salah boleh merosakkan kulit dan memberi efek yang berpanjangan. 

Kali ini saya ingin berkongsi dengan anda tentang pencuci muka yang sesuai dengan kita yang memiliki kulit Asia. Dengan iklim Khatulistiwa yang panas dan lembap ni, pemilihan pencuci yang tepat menjadi faktor dalam aspek kesihatan dan kecantikan kulit. 

Di samping mengambil kira faktor jenis kulit berminyak atau kering, adalah penting untuk memilih pencuci muka yang sesuai dengan iklim sekitar kita. Secara tepatnya pencuci untuk kulit Asia kita. 


GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER



KENAPA MESTI GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER?

Dalam Gentle Deep Foaming Cleanser ada 3 bahan utama yang sesuai untuk kulit Asia sama ada kulit berminyak atau kulit kering.
  1. RUMPAI LAUT - menanggalkan kotoran yang tersumbat dalam pori-pori, mengelupaskan sel-sel mati dan menegangkan kulit.
  2. ALGA HIJAU - melembapkan kulit dan membersih jauh kedalam liang-liang kulit untuk menghapuskan toksin. Toksin ialah punca kepada jerawat.
  3. STRAWBERRY BEGONIA - mencerahkan dan mengimbangi pigmen kulit.
  4. Menjadikan kulit wajah bersih dan segar.
  5. Memberi cucian lembut dan tidak menghakis / menggelupas. 

Jom tengok apa lagi khasiat rumpai laut dan alga hijau yang terkandung dalam 
Gentle Deep Foaming Cleanser ni.

1. Rumpai Laut

Rumpai laut mengandungi kandungan mineral, asid amino dan beta-karotein dan protein yang tinggi bagi membantu mengekalkan kolagen dalam kulit. Karagenan iaitu kandungan bahan yang ada dalam rumpai laut yang dianggap sebagai kolagen oleh orang ramai dapat membantu mengekalkan keanjalan kulit.

Berdasarkan hasil kajian terhadap kebaikan rumpai laut jelas menunjukkan rumpai laut mampu bertindak secara positif dalam membantu mencantikkan kulit. Antaranya:

  • Laman berita CBS New York, melaporkan kajian baru mereka menjelaskan rumpai laut mungkin benar-benar berfungsi membantu masalah kesihatan dan memperbaiki kulit. Beberapa pandangan umum diambil daripada pakar yang menyarankan pengambilan rumpai laut organik dan bukan yang sudah dituai kerana dikhuatiri tidak selamat untuk dimakan.
  • Kaunselor Kesihatan Holistik New York, Andre Beaman, berkata rumpai laut mengandungi vitamin dan mineral.
  • Pemilik syarikat produk kecantikan rumpai laut New York, Lydia Sarfati, menerangkan kepada CBS rumpai laut mampu menyahtoksik dan mencantikkan kulit tanpa sebarang mudarat pada kulit.
  • Pakar Dermatologi New York, Dr Jebra Jaliman, berkata rumpai laut yang melatari laut mempunyai vitamin yang sangat baik dan antioksidan yang mampu memerangi penyakit ekszema dan rosacea. Rumpai laut mempunyai banyak vitamin B, E dan C, selain mampu mengatasi masalah keradangan kulit.

Antara khasiat lain rumpai laut terhadat kulit adalah:
  • Terkenal sebagai ejen kecantikan kulit semula jadi.
  • Menjadikan kulit lebih putih dan tegang.
  • Melancarkan kitaran darah.
  • Mengekalkan kelembapan dan menganjalkan kulit.
  • Menaikkan tekstur kulit dan seri wajah.

2. Alga Hijau

Antara manfaat alga hijau pada kulit adalah seperti berikut:
  • Kandungan klorofil yang tinggi menjadikan alga hijau sebagai alat detoksifikasi yang hebat yang dengan izin Allah Ta’ala dapat membuang logam berat (merkuri, kadmium, timah, dsb) dan pestisida dari dalam tubuh.
  • Alga hijau mempercepat pergantian sel-sel kulit. Kulit akan lebih sehat dan secara alami mencegah candida untuk lebih berkembang yang merupakan salah satu pemicu timbulnya jerawat. Tidak hanya itu, kulit yang sehat juga memiliki efek positif untuk mempercepat menghilangnya luka bekas jerawat. Ini adalah salah satu kelebihan alga hijau yang mampu melakukan detoksifikasi secara alami.
  • Alga hijau mengandung banyak nutrisi dan mineral seperti tirosine dan juga tokoferol yang sangat baik dalam mencegah penuaan dini. Tirosine dikenal memperlambat penuaan pada sel kulit, sedangkan tokoferol atau lebih dikenal dengan vitamin E, sangat kaya akan kolagen.
  • Dengan kandungan yang sangat baik, hal itu mampu untuk mencegah terjadinya penuaan dini. Inilah salah satu khasiat dari alga hijau yang sangat penting bagi kecantikan wajah di zaman modern yang penuh dengan radikal bebas.




Untuk mendapatkan rangkaian produk NutriWhite, anda boleh hubungi saya di 0137796796. 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk NutriWhite khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 

Kawasan COD: UTHM - PARIT RAJA - SRI GADING

Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Emel : suzaitini@gmail.com