Awas Necrosis! Baiki Sel Rosak Dengan Vivix Shaklee

16:36 0 Comments A+ a-

Assalamualaikum semua!

Hari ni Tinie nak share satu ilmu baru yang Tinie baru dapat berkenaan sel kita. Harap korang sudi luangkan masa untuk baca sampai habis walaupun korang rasa boring yer.. Sebab ilmu yang Tinie nak share ni sangat penting. Berkenaan tubuh kita sendiri! Korang tau apa tu NECROSIS ?

Perbezaan Necrosis dan Apoptosis



Tubuh manusia terdiri daripada sel. Tak ada sel, tak ada la kita. Dan seperti kita, sel juga hidup dan mati. Lumrah la kan. Tak ada yang kekal dalam alam semesta ni kecuali Allah S.WT.

Kematian pulak ada 2 jenis. Secara alami (tua) dan kematian mengejut (eksiden). Sama jugak halnya dengan sel kita. Ada yang mati sebab dah tua (orang sains panggil APOPTOSIS) dan ada sel yang mati sebab rosak (ni plak orang sains panggil NECROSIS)

Sel yang rosak akibat pelbagai sebab seperti radikal bebas dan toksin ni sepatutnya mati melalui proses opoptosis. Tapi bila dia tak mati, ini la yang boleh memberi kesan yang tak best kepada tubuh kita. Sel jadi hidup segan mati tak mau.

Apabila sel baru duplicate sel rosak tadi. Jadi bertambah-tambah la sel rosak tadi kan? Sel sedia ada dah rosak. Sel baru pun rosak. Lambakan sel rosak! Sel yang rosak ni la yang menyumbang kepada pelbagai penyakit dalam badan kita. Paling teruk jadi KANSER la.

Sel Rosak Punca Terjadinya Kanser

Kesimpulannya adalah :

Sel tua > mati - GOOD 
Sel rosak > mati - GOOD
Sel rosak > tak mati > hasilkan sel rosak baru - NOT GOOD


So apa kita boleh buat untuk tolong sel rosak tadi supaya tak memburukkan keadaan?


1. Tolong dia mati dengan sendiri
2. Repair sel rosak


Macam mana nak tolong???


VIVIX!!!


Bila sel-sel mengalami kerosakan DNA tetapi gagal untuk mati dengan sendiri (opoptosis) sel ni akan membiak jadi sel kanser.

Di sini fungsi vivix. Bukan sembarang produk yang boleh kontrol apa yang berlaku secara biologi dalam diri kita. Jadi kita kena faham kenapa kita perlukan vivix setiap hari.

Vivix mempunyai 4 mekanisme utama iaitu :

1. Baiki sel
2. Lindungi sel
3. Tenaga sel
4. Prestasi sel

Keempat mekanisme ni kita perlu untuk pastikan sel-sel kita hidup dan boleh menjadikan organ dalam badan kita berfungsi dengan baik tanpa penyakit.

Sel mesti mampu untuk repair kerosakan DNAnya supaya sel yang rosak patutnya boleh mati dan bukan duplicate jadi sel rosak yang lain.

So ambil la VIVIX setiap hari! :)

Nak dapatkan VIVIX dan konsultasi berkesan dengan percuma? 

Hubungi Tinie di 0137796796 

DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA ðŸ˜Š


Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549)


Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 😊


*****


Mahukan harga lebih jimat? Daftar saja sebagai ahli. Sekali untuk seumur hidup dan anda akan dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Anda juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan!


*** Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


 .