PUNCA DAN CARA HILANGKAN MASALAH EYEBAG DI BAWAH MATA YANG MENCACATKAN

01:14 0 Comments A+ a-



Mempunyai mata yang menawan memang menjadi idaman setiap orang terutamanya golongan wanita. Namun akibat beberapa faktor seperti keturunan, alergi, penat dan sebagainya menyebabkan wujudnya kantung di bawah mata atau "eyebag" yang mencacatkan penampilan.

Nak tau cara mudah untuk hilangkan eyebag atau kantung mata?
Tapi sebelum tu, tahukah anda apakah punca eyebag seringkali terjadi?


PUNCA-PUNCA TERJADINYA EYEBAG 


Keturunan

Cuba lihat bawah mata ibu atau ayah anda, kalau memang ada lingkaran hitam bawah mata ni, itu adalah keturunan yang diwarisi dari ibu/ayah.

Alergi

Eye bag ini juga disebabkan tabiat menggosok kulit di sekitar mata yang gatal akibat mengambil makanan yang tidak sesuai dengan tubuh badan yang menyebabkan darah memenuhi pembuluh di bawah mata dan menjadikan bawah mata kelihatan agak gelap.

Terlalu banyak terdedah kepada cahaya skrin pc/laptop

Sesiapa yang suka online memanjang tu jangan hairan ye kalau ada eye bag bawah mata. Ini adalah disebabkan mata letih dan kurang tidur/kurang rehat.

Anemia

Anemia bermaksud kekurangan darah/zat besi. Pada masa kehamilan atau menstruasi kulit menjadi lebih pucat kerana kurang zat besi, untuk mengatasi masalah ini anda perlulah mengambil supplemen tertentu.

Toksin berlebihan

Ini adalah salah satu puncanya. Tabiat yang tidak mengambil pemakanan seimbang menyebabkan racun terkumpul dalam tubuh badan dan tidak dapat dicernakan dengan baik menyebabkan kulit di sekitar hitam serta nampak lebam. (sangat mencacatkan penampilan kita huwaaaa 😭)

Water retention

Seterusnya water retention. Sepatutnya lebihan air tak berkumpul di bahagian mata. Tapi kemungkinan kedudukan tidur menyebabkan air bertakung dan terjadinya eye bag.


CARA HILANGKAN MASALAH EYEBAG DI BAWAH MATA


1. Carotomax


Sebut jer pasal mata terus teringat Carotomax. Suplimen ni memang sangat sinonim dengan mata dan kesihatan mata. Jadi memang saya sangat mengesyorkan Carotomax yang merupakan vitamin yang boleh memelihara dan menyihatkan mata anda. Carotomax dapat mempertingkatkan penglihatan dengan cara menghasilkan ‘visual ungu’ yang mana membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia dapat mempertingkatkan masalah penglihatan seperti kelesuan mata, glukoma, katarak, lingkaran gelap bawah mata dan sebagainya.


2. Alfalfa


Alfalfa juga sangat bagus untuk mengatasi masalah eyebag terutama melibatkan masalah water retention untuk membuang air berlebihan. Alfalfa juga bertindak sebagai agent detox untuk menyingkirkan toksin di dalam badan iaitu antara punca eyebag.

3. Vivix


Bila berkait dengan masalah keturunan, Vivix is the best solution. Sebab Vivix ni satu-satunya suplimen yang sangat tinggi antioksidan mampu menembusi hingga peringkat sel. Ini bermakna, Vivix boleh membantu menangani masalah kesihatan yang melibatkan keturunan. 

4. Enfuselle Eye Treatment 


Selain mengamalkan suplimen, anda juga boleh mengamalkan penggunaan Enfuselle Eye Treatment oleh Shaklee yang merupakan krim khas untuk mata. Krim ini memang disyorkan kerana ia mampu memperbaiki lingkaran hitam bawah mata dan garis-garis halus serta kedutan yang sangat ketara.
Enfuselle Eye Treatment membaiki penampilan dengan khasiat nutrien dan botani khas untuk mengurangkan garis-garis halus, kedutan dan sembap.



DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA 😊


Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549) 


Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 😊


*****

Mahukan harga lebih jimat? Daftar saja sebagai ahli. Sekali untuk seumur hidup dan anda akan dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Anda juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan!


*** Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.