CARA ATASI KEPUTIHAN YANG GATAL DAN TIDAK SELESA DENGAN CEPAT DAN MUDAH !

09:31 0 Comments A+ a-

Keputihan memang tidak asing lagi dengan kaum wanita. Ada yang menganggap perkara ini adalah biasa, namun ada juga yang tidak selesa apabila melibatkan masalah bau dan kegatalan. Dalam entry kali ini Tinie akan membincangkan apa itu keputihan, ciri-ciri keputihan dan bagaimana cara atasi keputihan supaya tidak melarat menjadi gatal dan tidak selesa.

Cara mengatasi keputihan

APA ITU KEPUTIHAN ?


Keputihan adalah lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita. Ia mempunyai pelbagai sifat dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.

Keputihan normal biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada perubahan warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan. Keputihan boleh berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan atau penyakit dalaman.


Keputihan normal


Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.

Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.

Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.

Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibatkan ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit. Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan keputihan adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.

Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu. Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.


CIRI-CIRI KEPUTIHAN


Keputihan normal

CARA ATASI KEPUTIHAN CARA PALING BERKESAN!


Apa cara paling mudah untuk hilangkan keputihan?

Sebelum Tinie terangkan lebih lanjut, jom kita baca kisah ni dulu. 😊

" Kisahnya bermula begini, ade seorang anak gadis yang gundah gulana hatinya dek masalah yang sudah setahun membelenggu dirinya. Keputihan yang dialaminya berpunca selepas makan pil tahan period ketika pergi umrah.

Selain masalah keputihan, beliau juga mengalami masalah period yang tidak teratur dan wajah tidak licin akibat jerawat yang teruk ketika di sekolah dahulu.

Dek kerana gusar yang bukan kepalang dan tak tahu dah nak buat ape, si empunya diri cuba berikhtiar dan tanyekan pada ibunya produk Shaklee yang boleh bantu beliau. Ubat antibiotik yang doktor bekalkan pun tak bisa bantu huhu...

Jadi ibunya bekalkan produk Shaklee yang lengkap untuk bantu selesaikan masalah keputihan ni iaitu B-Complex, Vitamin C, Alfafa, Garlic, GLA dan Vivix. Di samping itu produk-produk ini juga boleh membantu menyelesaikan masalah period tidak teratur dan parut jerawat.

Dengar macam banyakkan? Ok jom sambung cerita, sehari selepas ambil semua ni tumbuh jerawat diwajah empunya diri, tapi beliau ni anak yang taat, ibunya suruh teruskan je ambil semua tu. Dia pun akur

Dan hasilnya, belum sampai seminggu menggunakan Set Keputihan Premium Shaklee dengan bangganya dia beritahu jerawatnya dah hilang, keputihan pun dah berhenti! "

Alhamdulillah....Bayangkan masalah yang setahun melanda beliau, tak sampai seminggu amalkan Shaklee boleh setel !

Inilah kelebihan bila kita ambil set yang lengkap, hasilnya pun cepat. Dan di samping bantu selesaikan masalah keputihan banyak lagi manfaat yang kita akan dapat dari setiap produk yang kita ambil.

Jom tengok apa fungsi setiap vitamin ni untuk selesaikan masalah keputihan.

🌳 B-Complex - penting diambil oleh orang yang mengalami masalah keputihan kerana, kekurangan Vitamin B boleh menyebabkan jangkitan di vagina.

🌳 Vitamin C - Kuatkan sistem imun badan untuk melawan bakteria, kulat, virus dsb.

🌳 Alfalfa - Bersifat antikulat semulajadi.

🌳 Garlic - Berfungsi sebagai pembunuh kulat dan antibiotik semulajadi.

🌳 GLA - mengimbangi hormon dalam badan.

🌳 Vivix - detoks sel-sel badan dan bertindak sebagai agen antikulat.


JOM KITA LAYAN BEBERAPA TESTIMONI BERJAYA ATASI KEPUTIHAN DENGAN VITAMIN SHAKLEE !

testimoni keputihan


hilangkan keputihan


DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA 😊


Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549) 


Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 😊


*****

Mahukan harga lebih jimat? Daftar saja sebagai ahli. Sekali untuk seumur hidup dan anda akan dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Anda juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan!


*** Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.