TINGKATKAN SISTEM IMUN DENGAN NUTRIFERON : HASIL KAJIAN LEBIH 40 TAHUN OLEH PAKAR

23:53 0 Comments A+ a-


Kekuatan sistem imun tubuh menjadi antara faktor utama kesihatan kita. Sistem imun yang lemah menyebabkan badan mudah kalah dengan serangan virus yang mengakibatkan senang terkena penyakit. 

Sistem imun ialah bagaimana sistem badan kita melawan jangkitan kuman dan penyakit. Ini bermakna jika sistem imun tinggi maka lebih susah seseorang untuk mendapat penyakit. Sistem imun di dalam badan setiap orang adalah tidak sama. Ada yang kuat, ada juga sebaliknya. Banyak faktor yang menyebabkan sistem imun badan menjadi rendah.

Apakah faktor yang mempengaruhi sistem imun kita?

  • Stress - Orang yang berada di bawah tekanan yang kronik mempunyai sistem imun yang rendah.
  • Makanan - Diet yang tidak betul juga satu lagi faktor yang boleh membawa kepada sistem imun buruk. Pemakanan yang betul dan berkhasiat memainkan peranan yang penting dalam meningkatkan sistem imun badan manusia.

Jadi, tugas kita adalah untuk meningkatkan sistem imun badan bagi memastikan badan sentiasa sihat dan terhindar daripada penyakit. 

Di sini lah interferon memainkan peranan.

Tapi apa pulak kaitan antara INTERFERON dengan NUTRIFERON kita ni?

> INTERFERON terhasil bila ade pathogen yang mendorong terutamanya virus. 
> Bila ade INTERFERON, interferon ni akan mendorong pertahanan badan lain. 
> Dan NUTRIFERON adalah peransang kepada penghasilan INTERFERON semulajadi dalam badan kita.

Pada tahun 1950-an, saintis mula mencari cara bagaimana badan melindungi dirinya daripada virus, yang membawa kepada penemuan INTERFERON, suatu protein semulajadi yang mencetuskan sistem imun badan untuk menyerang mikrob penceroboh dan merangsang keupayaan sistem daya tahan badan untuk melancarkan suatu gerak balas imun. 

Pengeluaran INTERFERON dalam badan kini boleh dirangsang secara semulajadi pada individu yang sihat melalui tambahan diet baru yang dipanggil NUTRIFERON. NUTRIFERON adalah merupakan produk keluaran Shaklee yang telah diuji secara klinikal, sebagai penggalak INTERFERON semulajadi.

Thats where nutriferon become very important in our live.

Saintis (immunologist) Jepun, Dr. Yasuhiko Kojima yang pertama kali menemui interferon pada tahun 1954 semasa menjalankan kajian di Tokyo University.

NUTRIFERON adalah hasil lebih daripada 40 tahun penyelidikan tentang sebatian yang mencetuskan INTERFERON semulajadi. Selepas pemeriksaan, ujian dan menilai lebih daripada 200 herba yang berbeza, Dr. Kojima berjaya mengasingkan gabungan ramuan botani yang meningkatkan pengeluaran INTERFERON oleh badan secara semulajadi.

Formulasi yang dipatenkan dari Dr. Kojima ini eksklusif ditawarkan melalui Shaklee Corporation sahaja. Ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

Kandungan Nutriferon




Pemakanan tambahan NUTRIFERON yang direka untuk diambil setiap hari dan merupakan adunan empat ramuan botani ini, apabila digabungkan bersama, untuk membolehkan tubuh secara semulajadi meningkatkan pengeluaran INTERFERON tanpa menambah tekanan kepada badan. 

Ramuannya terdiri daripada : 

>> Ekstrak biji labu (Cucurbita moschata), yang telah didapati dapat mendorong pengeluaran INTERFERON;

>> Biji Plantago (Plantage asiatica) yang mengandungi bahan kimia yang dipanggil polisakarida yang diguna untuk merangsang sistem imun;

‪>> ‎Bunga Safflower (Carthamus tinctorius) polisakarida, yang telah dikenalpasti dapat mendorong pembangunan makrofaj, sejenis sel darah putih;

‪>> Kuntuman bunga Japanese Honeysuckle (Lonicera japonica) yang digunakan dalam perubatan Asia.

Manfaat Nutriferon


¤ mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari. Kajian menunjukkan INTERFERON mampu meransang dan mempertingkat sistem imun tubuh.

¤ melawan kanser dan tumor - INTERFERON semulajadi mengandungi polisakarida yang meransang dan mengaktifkan immunoglobin utk melawan sel-sel tumor dan kanser.

¤ melindungi daripada influenza - melindungi tubuh daripada virus, mikrob termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.

¤ mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C - dengan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual dan muntah dll mslh pesakit.

¤ Membantu wanita ketika haid - terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endoktrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, insomnia dan mood swing.

¤ meringankan stress dan kelesuan serta melambatkan penuaan hasil daripada pengeluaran makrofag yang menjadikan kurangnya radikal bebas, virus dan kuman dalam badan - sel jadi lebih sihat.

Siapa yang memerlukan NutriFeron?




1) Individu sihat yang ingin meningkatkan sistem imun badan. Ini kerana kita sendiri tidak dapat mengukur tahap sistem imun badan kita.

2) Individu yang menghadapi masalah sistem imun rendah atau sebarang penyakit yang berkaitan dengan imuniti/antibodi seperti selsema,demam,cancer,asma.

3) Individu yang mendapati pengambilan vitamin C (walaupun dengan dos yang tinggi) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi.

4) Individu yang apabila sakit (demam), sakitnya (demamnya) akan berpanjangan melebihi seminggu.

5) Ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan.


KENAPA PERLU AMBIL NITRIFERON? 

(Kelebihan Nutriferon Shaklee)


- 40 tahun kajian
- semakan beribu-ribu sebatian dan lebih 200 herba
- satu-satunya interferon semulajadi di dunia
- ditemui oleh Dr Yasuhiko Kojima daro Uni Tokyo tahun 1954
- diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunilogi
- satu formula ekslusif yang telah DIPATENKAN oleh shaklee


NUTRIFERON Shaklee disiarkan dalam jurnal perubatan, seperti Journal Gastroenterology, Clinical Pharmacology and Therapy, dan Journal of Alternative and Complimentary Medicine mengetengahkan pelbagai faedah yang berkaitan dengan NutriFeron.

Promo & Testimoni

Special Offer November 2016








Untuk mendapatkan rangkaian produk Shaklee ini, anda boleh hubungi saya di 0137796796. 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 

Kawasan COD: UTHM - PARIT RAJA - SRI GADING

Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Emel : suzaitini@gmail.com

Facebook: Suzaitini Muhammad