DETOX PARASIT? APA PENTINGNYA DETOX PARASIT DAN KAITAN DETOX DAN KESIHATAN TUBUH BADAN

17:03 0 Comments A+ a-






Pagi-pagi dah keluar cerita pasal siput.

Siput sedut? Masak lemak cili api sedap tu... sruut sruut... ngidam plak haish! Tapi bos cakap tak makan sebab banyak parasit. Hadeh... saya orang kampung. Perut orang kampung macam saya ni mana boleh tahan godaan siput sedut masak lemak cili api... selagi tak nampak parasit menari-nari dalam pinggan tu memang saya sebat je la. Parasit? Pejam mata kejap.

Sebut pasal parasit ni, sebelum joint Shaklee ni memang tak pernah amik tau pun. Asal badan rasa sihat ok la kan? Tapi rupanya daku silap pemikiran.

Parasit tu apa?


Parasit adalah organisma yang masuk ke dalam tubuh kita, hidup dengan makan nutrien kita dan tinggalkan toksin pula kepada tubuh badan kita.

Parasit ini umpama tetamu yang datang tak diundang dan kemudian menyusahkan kita tanpa kita sedar. Antara parasit yang selalu serang kita adalah seperti berikut:
  1. Cacing tambang - cacing jenis ini gemar menyerang paru-paru dan usus
  2. Anisakis - cacing dalam ikan yang selalunya ia berpindah ke usus manusia apabila makan ikan mentah
  3. Cacing gelang - Cacing jenis ini lebih gemar menyerang usus, paru-paru, otak dan hati
  4. Acanthamoeba - penggunaan contact lense

Apa susah? Makan je la ubat cacing. 


Yup betul! Kita boleh bunuh cacing dengan ubat cacing. Tapi macam mana pulak dengan telur-telur dia? Telur tu akan menetas & sambung generasi dia. Hais! Menakutkan pulak.

Macam mana parasit boleh masuk badan?

Macam-macam cara sebenarnya. Melalui haiwan peliharaan, orang yang dijangkiti parasit, travel ke tempat2 yang tidak hygenik, air minum / mandian, makanan... termasuk la siput sedut yang sedap tu tadi. Huhu...

Bila badan kita dah jadi sarang parasit, apa jadi?


Kita akan mula rasa badan lesu, stress, selalu blur, kembung perut, alergik, sakit otot & sendi, gatal2 di bahagian ehem2, sukakan benda2 manis, susah tidur & susah bangun, masalah period... macam2 lagilah.

Jadi, Shaklee memperkenalkan program Detox parasit iaitu satu kaedah menyahkan parasit dari badan dengan suplement Shaklee dengan diet yang bersesuaian. Nyahkan parasit dari peringkat telur hingga ke nenek moyangnya.

Hasilnya, badan akan rasa lebih sihat, segar dan kurang teringin makanan manis-manis yang merupakan favourite si cacing parasit. Dan tentu la dengan bonus berat badan yang berkurangan dan body yang kurus!

Macam mana nak Detox Parasit?


Ada cara yang selamat untuk Detox Parasit ni. Saya syorkan menggunakan 1 set lengkap Detox Parasit Shaklee. Dengan set lengkap ini dan cara detox yang betul, tubuh dapat menyingkirkan parasit dan menghapuskan telurnya sekali. 

Bagaimana untuk mendapatkan Set Detox Parasit ini?


Anda boleh hubungi saya di 0137796796 untuk mendapatkan Set Lengkap Detox Parasit dan bonus tips Detox paling berkesan akan saya berikan secara percuma.

Jangan tunggu lagi, hubungi saya di 0137796796 sekarang dan dapatkan Set Detox Parasit anda sekarang. Jangan biarkan tubuh menjadi sarang parasit!