DETOX PARASIT DENGAN SET DETOX SHAKLEE. KENAPA PERLU DETOX PARASIT DAN KESAN KEPADA KESIHATAN BADAN KITA

13:49 0 Comments A+ a-

Assalamualaikum,

Pagi-pagi dah keluar cerita pasal siput.


Siput sedut? Masak lemak cili api sedap tu... sruut sruut... ngidam plak haish! Tapi bos cakap tak makan sebab banyak PARASIT. Hadeh... saya orang kampung. Perut orang kampung macam saya ni mana boleh tahan godaan siput sedut masak lemak cili api... selagi tak nampak PARASIT menari-nari dalam pinggan tu memang saya sebat je la. PARASIT? Pejam mata kejap.

Sebut pasal PARASIT ni, sebelum joint Shaklee ni memang tak pernah amik tau pun. Asal badan rasa sihat ok la kan? Tapi rupanya daku silap pemikiran.


Parasit tu apa?


PARASIT adalah organisma yang masuk ke dalam tubuh kita, hidup dengan makan nutrien kita dan tinggalkan toksin pula kepada tubuh badan kita.

PARASIT ini umpama tetamu yang datang tak diundang dan kemudian menyusahkan kita tanpa kita sedar. Antara PARASIT  yang selalu serang kita adalah seperti berikut:
  1. Cacing tambang - cacing jenis ini gemar menyerang paru-paru dan usus
  2. Anisakis - cacing dalam ikan yang selalunya ia berpindah ke usus manusia apabila makan ikan mentah
  3. Cacing gelang - Cacing jenis ini lebih gemar menyerang usus, paru-paru, otak dan hati
  4. Acanthamoeba - penggunaan contact lense

Apa susah? Makan je la ubat cacing. Yup betul! Kita boleh bunuh cacing dengan ubat cacing. Tapi macam mana pulak dengan telur-telur dia? Telur tu akan menetas & sambung generasi dia. Hais! Menakutkan pulak.

Macam mana parasit boleh masuk badan?


Macam-macam cara sebenarnya. Melalui haiwan peliharaan, orang yang dijangkiti PARASIT, travel ke tempat2 yang tidak hygenik, air minum / mandian, makanan... termasuk la siput sedut yang sedap tu tadi. Huhu...

Bila badan kita dah jadi sarang parasit, apa jadi?



Kita akan mula rasa badan lesu, stress, selalu blur, kembung perut, alergik, sakit otot & sendi, gatal2 di bahagian ehem2, sukakan benda2 manis, susah tidur & susah bangun, masalah period... macam2 lagilah.

Jadi, Shaklee memperkenalkan program DETOX PARASIT iaitu satu kaedah menyahkan PARASIT dari badan dengan suplement Shaklee dengan diet yang bersesuaian. Nyahkan PARASIT  dari peringkat telur hingga ke nenek moyangnya.


Dah buat Detox Parasit, jadi apa?


Hasilnya, badan akan rasa lebih sihat, segar dan kurang teringin makanan manis2 yang merupakan favourite si cacing PARASIT. Dan tentu la dengan bonus berat badan yang berkurangan dan body yang kurus!

Pada sesiapa yang berhajat untuk buat Detox demi kesihatan badan, anda boleh hubungi sara untuk mendapatkan Set Detox Shaklee. Saya akan ajar step by step Detox dan tips-tips bagi menjayakan program Detox anda!

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk kepada para pelanggan-pelanggan saya. 

Kawasan COD: UTHM - PARIT RAJA - SRI GADING

Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Emel : suzaitini@gmail.com