CARA SEMULAJADI HILANGKAN JERAWAT DAN BEKAS JERAWAT DENGAN CEPAT

16:58 0 Comments A+ a-



Ada banyak cara untuk hilangkan jerawat dan bekas jerawat di wajah dengan cepat. Ada yang semulajadi, ada juga yang menggunakan bahan kimia. Semuanya boleh anda cuba tergantung kehendak masing-masing. Dengan cara kimia, biasanya akan lebih cepat, namun jika tidak sesuai, kulit muka berisiko untuk rosak dan menjadi lebih teruk.



Dari pengalaman banyak produk hilangkan jerawat yang mengandung merkuri dan bahan-bahan terlarang yang boleh memberi kesan buruk kepada kulit dan kesihatan. Ini membuatkan ramai yang berasa risau untuk menggunakan produk-produk hilangkan jerawat yang banyak terdapat di pasaran. Sebagai langkah berjaga-jaga, pengguna boleh menyelidik status produk hilangkan jerawat tersebut melalui link Di Sini.

Bagi anda yang sukakan cara tradisional untuk hilangkan jerawat dan bekas jerawat, di sini dikongsikan beberapa cara menggunakan bahan semulajadi.

Cara 1: Daun Betik

Bersihkan daun betik, jemur hingga kering dan hancurkan dengan sedikit air. Air dari perahan dauh tadi kemudian dilumurkan ke wajah untuk hilangkan jerawat. Biarkan selama 30 minit dan bilas dengan air suam. Lakukan secara rutin.

Cara 2: Lidah Buaya

Ambil jeli di dalam lidah buaya dan lumurkan ke tempat jerawat untuk hilangkan jerawat. Lakukan secara rutin. Dalam 3 hari jerawat mula menggelupas. Lidah buaya juga bagus untuk hilangkan bekas jerawat yang hitam.

Cara 3. Kuning Telur Ayam Kampung

Kacaukan telur kuning ayam kampung dan sapu sebagai masker ke bahagian kulit yang berjerawat untuk hilangkan jerawat. Biarkan selama 30 minit dan bilas.

Cara 4. Bawang Putih

Tumbuk 2 ulas bawang putih hingga halus dan tempelkan pada jerawat. Biarkan selama 20-30 minit dan basuh.

Cara 5. Tomato

Hiris sebiji buah tomato dan oleskan ke bahagian wajah. Biarkan selama 1 jam dan bersihkan. Anda juga boleh menggunakan tomato sebagai masker untuk hilangkn jerawat dan bekas jerawat.

Cara 6. Ubat Gigi

Sapukan ubat gigi pada jerawat pada waktu malam. Bersihkan pada keesokan pagi.

Cara 7. Timun

Bersihkan timun, kemudian hiris menjadi beberapa bahagian. Oleskan atau gosok perlahan ke bahagian yang berjerawat. Lakukan secara rutin beberapa minit. Jerawat akan kempis dan menghilang.

Cara 8. Putih Telur

Putih telur juga boleh hilangkan jerawat. Caranya cukup mudah, ambil putih telur dan gunakan sebagai masker dengan cara dioleskan ke bagian wajah berjerawat. Biarkan sampai lapisan putih telur mengering setelah itu bersihkan wajah anda. Lakukan secara rutin,

Cara 9. Limau Nipis/Lemon

Caranya, ambil limau nipis atau lemon. Oleskan sari limau nipis tersebut ke bahagian kulit wajah terutama yang berjerawat. Biarkan selama 10 minit dan bersihkan. Namun pastikan kulit wajah tiada luka kerana akan pedih.

Cara 10. Madu

Selain bagus untuk kulit agar mulus, madu enak dimakan dan memiliki kaya khasiat. Cara hilangkan jerawat dengan madu, cukup ambil beberapa titis madu, kemudian sapukan kepermukaan wajah berjerawat dan biarkan selama beberapa minit. Setelah itu bersihkan. Lakukan secara rutin.


Cara Hilangkan Jerawat dan Bekas Jerawat Dengan Supplemen


Selain cara tradisional yang ada di atas, banyak cara lain yang boleh di gunakan untuk hilangkan jerawat dan bekas jerawat dengan cepat. Salah satunya adalah dengan menggunakan supplemen. Dengan penggunaan supplemen, kulit yang bermasalah dan berjerawat akan dipulihkan dari dalam. Selain itu dengan mengamalkan supplemen yang betul juga boleh hilangkan bekas jerawat yang sudah hitam.

Saya sangat mengesyorkan amalan supplemen daripada Shaklee kerana ia bukan sahaja berkesan, malah selamat dan semulajadi. Dengan supplemen, akan dapat hilangkan jerawat dan bekas jerawat secara selamat kerana ia akan bertindak kepada punca jerawat. Seterusnya mengelakkan jerawat yang lain tumbuh.

Selain itu, pengambilan supplemen sangat sesuai terutama kepada pengguna yang tidak selesa dengan produk kosmetik.





KENAPA PERLU AMBIL SUPPLEMEN TERSEBUT?


Jarang orang mangambil vitamin sebagai cara untuk merawat masalah kulit berjerawat. Namun kenyataannya, cara pemakanan dan diet memainkan peranan penting merawat dengan pengambilan nutrien yang baik untuk kulit. Nutrien boleh diperolehi daripada pengambilan makanan seperti sayur-sayuran, kekacang, ikan, telur buah-buahan ataupun dari pengambilan supplemen seperti vitamin Shaklee.

BComplex

Antara perkara yang menambahkan jerawat di muka ialah stress / tekanan. Vitamin B memang telah diketahui fungsinya yang mampu meredakan stress. Vitamin B3 pula boleh memperbaiki peredaran darah. Peredaran darah yang tidak lancar boleh menyebabkan kulit muka kusam. Selain daripada itu, warna kulit juga lebih sekata kerana Vitamin B dapat mengekalkan pigmentasi.

Vitamin C

Vitamin C adalah antara vitamin yang diperlukan oleh lebih 300 fungsi metbolik tubuh. Ia penting untuk pemulihan sel (cellular repair), mencegah jangkitan dan meningkatkan imunisasi. Jangkitan dan sistem imunisasi yang lemah biasanya menjadi punca jerawat.

Vitamin E

Vitamin E adalah vitamin yang paling penting dalam penjagaan kulit. Ia adalah sejenis antioksida yang dapat melawan radikal bebas dalam tubuh. Jika dibiarkan, radikal bebas boleh merosakkan sel termasul sel kulit. Vitamin meningkatkan proses pemulihan tisu dan penyembuhan. Vitamin E dengan 400IU sesuai untuk merawat masalah jerawat

Jika ada bajet lebih, anda boleh tambah ESP. Protein berperanan dalam memperbaharui sel, menjadikan kulit lebih gebu dan tegang.




Untuk mendapatkan rangkaian produk Shaklee ini, anda boleh hubungi saya di 0137796796. 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 

Kawasan COD: UTHM - PARIT RAJA - SRI GADING

Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Emel : suzaitini@gmail.com

Facebook: Suzaitini Muhammad