VIVIX BANTU MENJAGA TELOMERES AGAR TUBUH LEBIH SIHAT ELAK PENYAKIT BERBAHAYA

15:35 0 Comments A+ a-



Pernah dengar perkataan TELOMERES ?

Orang belajar medic selalu dengar kot. Telomeres ni adalah unit kecil DNA yang terletak di kedua-
dua hujung DNA. (Kalau tengok gambar, yang kat hujung tu kaler oren tu) Tu la telomeres.



Sekali tengok macam tali kasut kan? Tapi cuba fikir balik, kalau kat tali kasut tu tak ada penutup keras plastik tu, susah kan nak masukkan tali kasut pada lubang kasut. Tali kasut juga cepat rosak dan terburai.




Sama juga dengan DNA kita. Jika hujung DNA kita tak ada telomeres tu, DNA kita akan sangat senang rosak. Sebab fungsi telomere ni sangat penting untuk melindungi sel DNA daripada kerosakan.

Telomeres yang sihat ialah telomeres yang panjang. Semakin pendek telomeres pada DNA menunjukkan tanda tubuh kita tak sihat. Begitu juga dengan penuaan. Semakin kita tua, telomeres semakin pendek. Sel terdedah kepada kerosakan & kita lebih mudah mendapat penyakit.




Jadi macam mana nak kekalkan telomeres yang sihat dan melambatkan pemendekkan telomeres?

Pelbagai kajian menunjukkan nutrien tertentu mampu memainkan peranan penting dalam menjaga malah mampu menambah saiz telomeres dengan menjadikannya semakin panjang. Keadaan tersebut seterusnya dipercayai memberi kesan positif kepada proses penuaan yang dipercayai menambah bilangan jangka hayat atau usia seseorang.



Shaklee telah bekerjasama dengan Dr.Elizabeth Blackburn pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009 yang menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim telomerase.

Landmark Study II yang dijalankan oleh Shaklee membuktikan pengambilan supplemen yang konsisten (Vitalizer, Vivix and Cinch) setiap hari selama 5 tahun dapat mengurangkan kadar pemendekan TELOMERES sebanyak 40% ! Hebat kan?

Jadi memang sudah terbukti vivix ni mampu membantu melambatkan kadar pemendekan telomeres dan sekaligus memperbaiki sel DNA manusia seterusnya mengurangkan risiko penyakit berbahaya.

So apa tunggu lagi? Amalkan pengambilan Vivix setiap hari bagi menjaga kesihatan sel.


DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA 😊


Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549) 


Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 😊


*****

Mahukan harga lebih jimat? Daftar saja sebagai ahli. Sekali untuk seumur hidup dan anda akan dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Anda juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan!


*** Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.