CARA ATASI MASALAH KULIT JERAWAT DAN BERMINYAK DENGAN SET JERAWAT SHAKLEE

18:02 0 Comments A+ a-

Stress kan kalau kulit muka berminyak sangat. Cuba pakai bedak tebal pun masih nampak kilatan minyaknya tu. Kadang-kadang malu juga bila berhadapan dengan rakan-rakan dan orang ramai. Nampak macam tak terurus jer. Kulit pun nampak kusam. Bila kulit jenis berminyak ni lagi la senang jerawat nak naik sebab kilang minyak terlampau aktif dan menyebabkan pori-pori tersumbat dan berjerawat.

Banyak faktor juga yang menyebabkan jerawat ni. Antaranya adalah hormon tidak stabil, toksin dalam badan, stress, pemakaian kosmetik dan macam-macam lagi.

Baca : 



Cara merawat dan mengatasi wajah berjerawat dan berminyak secara semulajadi :

1. Menjaga Kebersihan
2. Hindari Penggunaan Kosmetik Berat
3. Menggunakan Masker Madu
4. Menggunakan Jeruk Nipis atau Lemon
5. Konsumsi Air Putih


Atasi Masalah Kulit Jerawat dan Berminyak dengan Set Jerawat Shaklee


1. Cuci muka dengan Nutriwhite Deep Foaming Cleanser


Bagi yang mengalami masalah kulit berminyak ni penting sangat untuk sentiasa pastikan kulit muka bersih. Bila berminyak, senang habuk-habuk berterbangan tu melekat pada kulit kan. Lagi teruk bila asap-asap dari kereta lori semua tu. Senang sangat jerawat timbul. So pastikan kulit sentiasa dibersihkan. Nutriwhite Deep Foaming Cleanser ni 100% semulajadi tau. Jadi memang selamat untuk digunakan.

Bahan bahan dalam Cleanser Nutriwhite Shaklee :-

1) Rumpai laut berfungsi membuang kekotoran, sel-sel mati dan menegangkan kulit.

2) Alga Hijau membuang toksin dan mengekalkan kelembapan kulit.

3) Strawberi Begonia menyeragamkan warna kulit. Takdelah muka kita ada zon warna berbeza.

4) Melembut dan menyegarkan kulit. Sebab tu rasa segar sangat walaupun hanya dengan 1 cucian je tau.

2. Stabilkan hormon dengan GLA


Seperti yang saya nyatakan di atas tadi. Salah satu faktor jerawat ni adalah hormon yang tidak stabil. GLA ni dapat bantu tubuh menstabilkan kadar hormon yang merupakan antara salah satu punca jerawat. 

MANFAAT GLA COMPLEX SHAKLEE YANG PERLU ANDA TAHU UNTUK KESIHATAN TUBUH BADAN SECARA SEMULAJADI

3. Nyahkan Toksin dengan Alfalfa


Toksin dalam tubuh juga antara penyebab jerawat susah nak hilang, Sebab bila tubuh banyak toksin, salah satu pintu keluarnya adalah liang-liang di roma. So Alfalfa ni memang dah digunakan sejak lama dulu untuk menyingkirkan toksin dari tubuh. Kadang ramai yang pelik, dah cuba macam-macam cara tapi jerawat tetap meriah. Sebabnya ialah tubuh kita masih menyimpan toksin.

4. Kuatkan sistem imun sel kulit dengan Vitamin C Sustained Release


Jerawat ni lagi senang terjadi bila imun sel kulit kita lemah. Sebab senang diserang oleh radikal bebas setiap hari. Vitamin C ni bertindak sebagai antioksidan dan bantu dalam penghasilan kolagen. Antioksidan berfungsi menghalang sebarang radikal bebas dan kekotoran dari merosakkan kulit. Radikal bebas yang meningkat di kawasan kulit akan meningkatkan pengeluaran sebum dan akhirnya jerawat terjadi. Haaa jadi adalah penting untuk mengawal the root cause of acne ni, itulah cara merawat yang betul!.

5. Hasilkan sel kulit baru yang lebih sihat dengan ESP


ESP adalah sumber protein. Diperlukan untuk menghasilkan sel-sel baru bagi kulit yang lebih sihat. Ini kerana sel kulit akan mati dalam masa 21 hari dan protein sangat diperlukan untuk rawat kulit yang rosak akibat jerawat. 




DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA ðŸ˜Š


Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549) 


Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 😊


*****

Mahukan harga lebih jimat? Daftar saja sebagai ahli. Sekali untuk seumur hidup dan anda akan dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Anda juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan!



*** Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.