TANDA-TANDA TUBUH ANDA MENGANDUNGI TOKSIN. CEGAH SEBELUM TERLAMBAT !

07:29 0 Comments A+ a-

Anda mungkin nampak sihat dari luaran. Tapi berasa tidak cergas dan letih melakukan aktiviti harian. Mudah penat dan lesu. Bila itu terjadi, ketahuilah bahawa badan anda sedang mengumpul banyak toksin.

APAKAH TANDA-TANDA TUBUH BANYAK TOKSIN?


Kali ini saya ingin mengajak anda untuk mengenali beberapa tanda tubuh mengandungi toksin. Jika dibiarkan, lama-kelamaan toksin ini akan menyebabkan berbagai penyakit  dari masalah hati, ginjal, sampai la ke kanser. Jadi, kenali tanda-tanda tubuh mengandungi toksin dengan segera dan cari jalan bagaimana untuk mengatasi toksin dalam tubuh.

Berikut adalah tanda-tanda tubuh mengandungi toksin yang perlu anda tangani segera :


CEPAT PENAT


Anda cepat penat walaupun hanya membuat aktiviti harian yang ringan. Anda cepat penat, lenguh-lenguh badan dan sakit sendi seolah-olah anda baru sahaja melakukan marathon berkilo-kilo. Boleh jadi pada masa ini badan anda sedang mengumpul toksin. Toksin terkumpul pada bahagian sendi dan sel-sel otot anda dan menyebabkan anda sangat cepat penat. 

MUDAH MENGANTUK


Mudah mengantuk juga antara tanda tubuh mengandungi toksin. Ini kerana sel darah tidak dapat menampung keperluan oksigen dalam otak. Seterusnya otak akan menghantar isyarat penat dan mengantuk berpanjangan. Ini adalah kesan pengumpulan toksin pada pembuluh darah yang mengganggu peredaran darah.

SEMBELIT


Selalunya sembelit dikaitkan dengan panas dalam dan badan tidak mendapat cukup serat. Sebenarnya sembelit juga berkait rapat dengan toksin dalam tubuh. Sembelit akan menyebabkan toksin tidak keluar sebagaimana sepatutnya dan terenap dalam usus besar. Kemudian toksin ini akan terserap kembali ke dalam tubuh dan mengalir dalam edaran darah.

BAU MULUT


Mereka yang mengalami bau mulut tidak semestinya ada masalah dengan gigi. Ia boleh jadi akibat masalah dengan mendapan toksin dalam tubuh. Reaksi toksin dan sisa dalam tubuh akan mengendap dalam hati dan menyebabkan reaksi kimia dalam hati yang menimbulkan aroma tidak sedap. Kadang-kadang situasi ini menyebabkan mulut lebih mudah mengalami jangkitan kerana bau ini membuatkan bakteria dan kulat selesa di dalam mulut.

SUKAR UNTUK KURUS


Anda telah kurangkan makan, tapi masih juga susah untuk kurus. Kenapa pelbagai diet anda lakukan tetapi susah untuk menurunkan berat badan? Jangan-jangan berat badan anda naik kerana pengaruh hormon. Biasanya, masalah keseimbangan hormon ini disebabkan oleh keadaan mendapan toksin dan sisa tubuh yang mengganggu peredaran darah dan mekanisme pengeluaran hormon. Hormon menjadi tidak seimbang dan akhirnya mengganggu keseluruhan fungsi dalam tubuh, termasuk keupayaan penyerapan glukosa, metabolisme sehingga prestasi.

MUNCUL GEJALA ALERGI PADA KULIT


Anda yang memang mempunyai genetik masalah alergi pada kulit, biasanya akan menunjukkan gejala menyerupai biduran (reaksi dari kulit yang menyebabkan munculnya bilur berwarna merah atau putih dan terasa gatal) ketika keadaan ketahanan tubuh menurun akibat terjadinya peningkatan kadar toksin dalam tubuh. Kerana mendapan toksin mula memberi kesan kepada fungsi dari sistem imuniti, mendorong terbentuknya autoimun yang tidak normal seperti gejala biduran ini.

MUNCUL JERAWAT & BISUL


Apabila anda terus-menerus mengalami gejala jerawat dan bisul pada wajah dan kulit bahagian lain, boleh jadi ini adalah bentuk reaksi tubuh terhadap munculnya mendapan toksin dalam tubuh anda. Toksin mula menyentuh kawasan bawah kulit dan membuat kulit menjadi sensitif terhadap sumbatan pada kelenjar minyak.

MUDAH MUAL


Anda tiba-tiba menjadi cepat rasa mual hanya kerana dicetuskan oleh aroma tajam yang sebelumnya tidak banyak memberi kesan kepada anda. Atau tiba-tiba aroma perfume membuat kepala anda pening. Sebaiknya anda segera mengubah pola makan anda, kerana ini boleh menjadi tanda adanya gejala pembentukan toksin dalam tubuh anda terutamanya pada sistem aliran darah ke kawasan kepala.

KULIT & RAMBUT KUSAM


Salah satu tanda awal yang paling mudah dikenali secara fizikal ketika tubuh anda mengandungi banyak mendapan toksin adalah ketika kulit anda mula nampak kusam. Warnanya kelihatan sedikit menggelap kerana secara samar anda boleh mencari tompok-tompok pigmentasi halus yang menjadi salah satu bentuk tindak balas tubuh apabila toksin dalam darah terkumpul. Biasanya gejala ini juga dapat dilihat pada rambut yang kelihatan kusam, tidak bercahaya, kering dan pudar warnanya.

Bila anda mula mengalami sekurang-kurangnya 3 daripada tanda di atas, sebaiknya anda mula waspada. Boleh jadi tubuh anda memang sedang mengalami pengumpulan toksin yang perlu segera anda atasi. Anda boleh mengatasi racun dan toksin ini dengan mengubah pola makan yang kaya serat dan anti oksidan, rutin bersenam serta merubah corak hidup yang sihat dan seimbang.

BAGAIMANA NAK ATASI MASALAH TOKSIN DALAM TUBUH DENGAN SELAMAT ?


Singkirkan Toksin Dengan Set Detox Shaklee!


D T X   C O M P L E X  (Detox Hati)

Hati merupakan organ badan kedua terbesar selepas kulit. Antara punca utama hati mengalami tinggi toksik adalah disebabkan oleh rokok.

Kandungan utama menyebabkan DTX Complex Shaklee lain daripada yang lain ialah diekstrak daripada biji benih pokok susu tisel dan cendawan Reshi yang mempunyai antioksida yang tinggi. Iaitu berfungsi untuk menyokong keupayaan badan untuk menghasilkan protein untuk menjana semula sel-sel hati yang telah rosak.

DTX Complex memberi perlindungi yang baik untuk hati. Ia membantu menghasilkan protein yang berfungsi dalam regenerasi sel hati dan mengekalkan pengaliran hempedu yang normal. Bahannya digunakan secara tradisional yang mampu menggalakkan fungsi hati yang sihat.


H E R B - L A X  (Detox Usus)


Bertindak untuk membersihkan usus kita daripada sisa lemak dan toksik yang melekat di dalam usus ataupun colon. Herb-lax bertindak untuk merangsang usus untuk mempercepatkan proses detox dan pembersihan secara lembut iaitu membuang najis-najis yang tersekat ataupun tersimpan lama.

Selain itu, keberkesanan Herb-Lax menghilangkan bau badan, melegakan sembelit, mengurangkan masalah jerawat dan usus boleh berfungsi dengan keadaan baik.

Herb-Lax mengandungi 9 herba semula jadi iaitu: alfalfa leaves, senna leaves, anise seed, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver’s root membantu untuk :
  • Membersih najis yang tersekat secara lembut
  • Membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
Herba yang digunakan dalam Herb-Lax tidak berkaitan dengan julap kimia buatan yang dijual di mana-mana. Produk-produk julap buatan ni biasanya merengsakan tisu dengan cara menarik bendalir ke dalam usus untuk memaksanya mengeluarkan bahan-bahan dalam usus. Julap tiruan seperti ini boleh melemahkan organ-organ dan boleh menyebabkan kebergantungan terhadapnya, dehidrasi dan ketidakseimbangan elektrolit. Jadi, berhati-hati ya.

Sebaliknya, Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksin. Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Ia tergolong dalam kategori julap yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.


G A R L I C  C O M P L E X  (Detox Darah)

Garlic Complex Shaklee berbeza daripada yang terdapat di pasaran kerana bahan kimia yang terdapat di dalam bawang putih iaitu Allicin masih lagi terpelihara disebabkan proses pembuatannya yang menggunakan suhu yang rendah.

Garlic bertindak untuk mengeluarkan raksa daripada dalam badan dengan pantas.Selain itu, Garlic juga mampu untuk menyahkan logam toksik. Logam toksik yang lain seperti plumbum dan kadmium akan menaikkan tekanan darah jika tidak dibuang.

Garlic membantu mengekalkan paras kolesterol yang sihat dan mengawal paras tekanan darah. Garlic juga bertindak sebagai Antibiotik semulajadi untuk badan kita dan membantu meningkatkan pengaliran darah bagi mengurangkan risiko penyakit jantung.
Sesuai diambil seperti biasa atau campurkan dalam air sebagai minuman herba


A L F A L F A  C O M P L E X  (Detox Seluruh Badan)

Antara penyahtoksik yang terbaik ialah Alfalfa Complex. Alfalfa Complex berasaskan daun herba yang akarnya panjang jauh ke dalam tanah dan bertindak untuk detox ke seluruh badan kita. Alfalfa Complex yang bersifat alkali boleh mengembalikan badan kita yang berasid kepada keadaan normal dan membuang toksik di dalam badan.

Alfalfa Complex bertindak merangsang aliran hempedu, dan juga membuang mineral-mineral yang berbahaya di dalam badan. Ia juga membantu masalah gout dan mengurangkan kolestrol di dalam darah.

Jom Singkirkan Toksin Secara Selamat Dengan Set Detox Shaklee!

DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA ðŸ˜Š


Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549) 


Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 😊


*****

Mahukan harga lebih jimat? Daftar saja sebagai ahli. Sekali untuk seumur hidup dan anda akan dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Anda juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan!



*** Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.