MAKAN SUPPLIMENT PENYEBAB BUAH PINGGANG ROSAK ? BUKTI DALAM LANDMARK STUDY

12:08 0 Comments A+ a-

"Awak ni makan suppliment banyak2 ni bahaya tau. Rosak buah pinggang nanti!"


SAYA SETUJU DENGAN AYAT TU. MEMANG BETUL!

Tapi... 

Pernah tak anda selidik dulu suppliment apa yang anda makan? 

Apa kajian yang telah di buat sebelum sesuatu suppliment tu di hasilkan? 

Siapa pula yang mengkajinya? 

Dah berapa lama suppliment tu wujud?



Vitamin Shaklee ni dah wujud sejak 100 tahun dahulu. Kiranya Shaklee ni adalah pengeluar pertama vitamin. Perkataan VITAMIN itu sendiri berasal daripada nama produk pertama Shaklee iaitu VITAlised MINeral pada tahun 1915. Bukan tahun lepas atau 10 tahun lepas. Dan sejak itu la kajian demi kajian dibuat untuk sentiasa memastikan vitamin Shaklee ni selamat untuk tubuh manusia.

Orang heboh pasal vitamin mereka telah di kaji & di eksperimen bagai. Tapi siapa yang buat kajian tu? Masa mula2 Roger Barnett ambil alih Shaklee Corporation, dia pun tak puas hati juga bila orang claim Shaklee ni bagus sangat. Bagus sangat ke? So dia berani buat Landmark Study untuk buktikan keberkesanan dan tahap keselamatan vitamin Shaklee ni. Orang yang bertanggungjawab buat kajian ni? Dialah Prof. Gladys Block, iaitu orang mencipta pyramid makanan yang menjadi rujukan seluruh dunia.


Maka terhasil lah LANDMARK STUDY. Cuba serch LANDMARK STUDY kat google. Ada tak company suppliment lain yang buat? Semua penuh dengan LANDMARK STUDY Shaklee jer.

Sebagai orang Profesor dalam bidang Epidemiology dan Nutrisi, Prof. Gladys Block sebenarnya sangat risau dengan trend yang berlaku di kaca tv sana, sebab semua orang bercakap mengenai multivitamin dan claim makan vitamin untuk kesihatan lebih baik.


So dia approach Shaklee, untuk melakukan kajian. Roger Barnett dengan konfiden bagi Full Control kepada Dr Gladys Block untuk melakukan kajian, dengan mengkaji pengamal tegar Shaklee, pengamal multivitamin lain,dan juga yang bukan pengamal multivitamin.

Selain tu. Shaklee nak kajian itu dipublish dalam jurnal peer review. Ianya sangat penting supaya semua metodologi penyelidikan yang dilakukan oleh Dr Gladys Block di pantau oleh pihak ketiga, untuk mengukuhkan lagi keputusan yang diperoleh oleh Dr Gladys Block adalah tepat dan meyakinkan.

Ini memang misi HIDUP atau MATI shaklee.

Dan ternyata orang-orang yang mengambil suppliment Shaklee mempunyai kesihatan yang ketara lebih baik daripada mereka yang mengambil jenama lain.