CARA ATASI MASALAH SENGGUGUT HANYA DENGAN 1 CARA RINGKAS

16:56 0 Comments A+ a-



Jangan pandang remeh masalah senggugut setiap bulan! Ia mungkin petanda masalah kesihatan yang lebih serius jika tidak di atasi di peringkat awal.




APA ITU SENGGUGUT ?


Senggugut adalah sakit ketika datang haid. Ia adalah masalah yang biasa dialami oleh kebanyakan wanita dan lazimnya oleh gadis yang baru meningkat remaja. Senggugut tidak semestinya menandakan sesuatu penyakit.

Rasa sakit sewaktu datang haid ini adalah disebabkan oleh kuncupan rahim yang begitu kuat sekali disebabkan hormon Prostaglandin untuk mengeluarkan ketulan darah haid yang bercampur sedikit tisu dari selaput endometrium. Darah haid ini perlu keluar menerusi saluran pangkal rahim yang biasanya masih sempit dikalangan gadis remaja.

Namun kesakitan ini berbeza pada setiap wanita. Ada yang sakitnya ringan dan ada juga yang sakit sehingga tergolek-golek. Begitu juga dengan masa sakit senggugut. Ada yang berasa sakit setiap kali haid, dan ada juga yang kadang-kadang sahaja.

Ramai wanita yang risau sama ada senggugut boleh menyebabkan kemandulan. Ini tidak benar. Senggugut biasanya akan hilang setelah gdis berumahtangga dan mendapat anak. Kehamilan dan kelahiran dapat mengatasi masalah kesempitan pada saluran rahim. Namun sebahagian kecil wanita akan mengalami masalah kesuburan dan mudah gugur kandungan jika senggugut itu berterusan selepas berkahwin. Mereka mungkin menghidap penyakit “endometriosis”.

Selalunya sewaktu sakit senggugut ramai gadis mengambil panadol atau ubat tahan sakit untuk meredakan kesakitan yang dialami. Walaubagaimanapun, tabiat ini jika berlarutan dalam jangka masa panjang sangat tidak elok untuk kesihatan terutama buah pinggang.

Ada kalanya penderita sakit senggugut juga mengalami beberapa masalah ketika senggugut seperti kekerapan membuang air kecil, cirit-birit, pening, kembung, rasa sakit di buah dada, kemurungan dan rasa cepat marah.


ATASI MASALAH SENGGUGUT DENGAN PENGAMBILAN GLA COMPLEX SHAKLEE


Tinie sangat mencadangkan pengambilan GLA Complex Shaklee untuk mengatasi masalah senggugut ketika haid. Pengambilan GLA Complex Shaklee terbukti dapat meredakan kesakitan senggugut dan melancarkan darah haid.

GLA Complex Shaklee dihasilkan dari bahan semulajadi daripada Minyak Borage (mengandungi Asid Gamma Linolenik), Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E.


BAGAIMANA GLA COMPLEX SHAKLEE MEMBANTU ATASI MASALAH SENGGUGUT KETIKA HAID ?


Pengambilan GLA Complex Shaklee dapat menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan. Biasanya asid gamma linolenik dalam Minyak Borage digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid melegakan tanda-tanda putusnya haid.

GLA Complex Shaklee juga berperanan mengawal selia estrogen dan testosteron. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan , mood swing dan sakit payudara.


TESTIMONI MASALAH SENGGUGUT KETIKA HAID








BAGAIMANA CARA UNTUK DAPATKAN GLA COMPLEX SHAKLEE INI?


Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549) 


Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 😊


*****

Mahukan harga lebih jimat? Daftar saja sebagai ahli. Sekali untuk seumur hidup dan anda akan dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Anda juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan!