Vitamin Wajib Ambil Kalau Nak Kulit Flawless Tanpa Jeragat

23:55 0 Comments A+ a-

Siapa yang dah rasa feddap dengan masalah jeragat di muka? Segala macam produk dah cuba tapi macam tu jugak jeragatnya... bertompok-tompok. Makin lama tengok makin tension jadinya. Muka comot dengan jeragat! Salah satu cara untuk mendapatkan kulit flawless tanpa jeragat adalah melalui pengambilan vitamin. 

Bila la muka ni nak flawless macam model-model dalam gambar tu. Adakah itu hanya mimpi semata-mata? Oh tidaaakkk... tolong lah jadikan mimpiku satu kenyataan! Gitewww....

jeragat

Ok, sedar tak sedar ramai antara kita berusaha untuk hilangkan jeragat dengan hanya menyerangnya daripada luar sahaja. Maksud Tinie adalah, kita gunakan pelbagai pencuci, krim, scrub dan masker untuk buang jeragat-jeragat yang menempel tu. Tapi tahukah anda, sebenarnya jeragat ni muncul dari dalam. Macam mana tu? Tinie akan terangkan dengan bahasa yang paling mudah. In syaa Allah... :)

jeragat


PUNCA JERAGAT


Pertama sekali, jom kita tengok apa yang boleh menyebabkan terjadinya jeragat ni. 

Sesetengah orang mendapat jeragat atau mendapat kulit yang berisiko jeragat kerana faktor keturunan. Maknanya dalam genetik dia memang ada jeragat. Orang-orang macam ni memang kena berjaga-jaga lebih daripada orang lain. Sebabnya, dia memang berisiko tinggi untuk mendapat jeragat!

Jeragat ni juga boleh kita dapat disebabkan oleh hormon dalam badan. Perasan tak, selalu yang dapat jeragat ni siapa? Wanita kan? Lelaki ada tapi jaaaarang la... Kalau ada pun, diorang mana belek sangat muka diorang. Kaum wanita je yang rajin menelek. Hehe... So, kaum wanita ni memang sangat terkenal la dengan ketidakseimbangan hormon dalam badan. Tak percaya? Cuba tengok pemandu wanita dan pemandu lelaki. Siapa lebih cepat emo? Hehe... (jangan kecam Tinie) Lariiii!!!

pil perancang

Perhatian kepada wanita yang mengambil pil perancang, anda juga berisiko tinggi untuk mendapat jeragat. Pil perancang tu kacau hormon ye sayang...

lapisan kulit

Pendedahan kulit kepada terik matahari juga boleh menyebabkan munculnya jeragat. Dalam kulit kita ni mengandungi sesuatu yang di panggil melanocyte. Melanocyte ni la yang menghasilkan melanin yang mempengaruhi warna hitam kepada bulu-bulu yang tumbuh dan mempengaruhi warna kulit kita. Di atasnya pula terdapat kolagen. Kolagen ni fungsinya sebagai penapis dan menganjalkan kulit. Kulit yang kekurangan nutrien (kolagen), akan menyebabkan sinaran uv matahari terus menerjah ke dalam kulit dan seterusnya mengaktifkan sel melanocyte tersebut. Akibatnya lebih banyak melanin yang akan terhasil dan pigmen-pigmen jeragat semakin menebal.


VITAMIN WAJIB AMBIL ATASI PUNCA JERAGAT


Ok, selain dengan sapuan krim / skincare pada kulit, sangat penting untuk sihatkan sel kulit dengan membekalkan nutrisi yang diperlukan. Seperti kita, kulit juga memerlukan makanan berkhasiat agar sel kulit tumbuh dengan sihat. Dengan nutrisi yang betul juga sel jeragat akan semakin pudar dan kulit  semakin flawless! Apa vitamin-vitamin yang kulit kita perlukan? 


GLA 


Fungsi GLA? Untuk menstabilkan hormon. Ya, ini la paling basic ataupun langkah paling awal kita kena buat. Betulkan hormon! Sebagai wanita, kita mengandung, melahirkan, dan menyusu... Semua tu badan kita bermain dengan hormon. Jadi amat penting untuk membina asas dahulu. 
STABILKAN HORMON!

VITAMIN C


Vitamin C ni memang sangat penting pada semua orang. Kita tak mampu hasilkan vitamin C sendiri namun tubuh kita sangat-sangat perlukan vitamin C untuk kuatkan sistem imun, lawan radikal bebas dan cantikkan kulit!. Kalau tak percaya, cuba tengok orang yang amalkan vitamin C sepanjang hidupnya. Kulit memang cantik! Sebab apa? Vitamin C mampu merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ni pula penting untuk halang sinar UV menerjah ke dalam kulit dan aktifkan melanin-melanin dalam kulit. 
Hasilnya KULIT AKAN LEBIH CERAH!

KOLAGEN


Seperti yang saya ceritakan tadi. Kolagen memang sangat-sangat penting dalam proses untuk melawan jeragat. Dengan pengambilan kolagen secara berterusan, kita dapat 1 peluru untuk 2 sasaran. 
Tompok hitam berkurangan + kulit lebih anjal dan AWET MUDA!

SPOT WHITENING


Ini wajib guna! Dengan Spot Whitening ni kita serang jeragat dari luar pula. Fungsinya adalah untuk memudarkan jeragat. Sapuan tipis setiap malam dan anda akan terperanjat dengan hasilnya. MEMANG BERBALOI!

VIVIX


Ingat antara penyebab jeragat tadi? Genetik! Vivix telah terbukti satu-satunya produk yang boleh tembus DNA manusia. Vivix bertindak membaiki sel-sel yang telah rosak dalam badan kita. Wow! Apa lagi? 
MEMANG WAJIB AMBIL!


Jadi, tunggu apa lagi? Bekalkan vitamin untuk kulit anda sekarang. Semestinya vitamin yang telah diakui kehebatannya di seluruh dunia! Kulit kekurangan vitamin tidak sihat dan mempercepatkan proses penuaan, Apabila kulit dah sakit, makin susah & lebih banyak usaha kita perlukan untuk selamatkannya kembali. Jadi, jom hubungi Tinie sekarang dan dapatkan vitamin untuk kulit anda!

DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA 😊


Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549) 


Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 

Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 😊


*****

Mahukan harga lebih jimat? Daftar saja sebagai ahli. Sekali untuk seumur hidup dan anda akan dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Anda juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan!





*** Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Anda sedang mencari :

Cara hilangkan jeragat
Cara hilangkan jeragat dengan berkesan
Cara hilangkan jeragat di muka
Cara pudarkan jeragat dengan cepat
Cara pudarkan jeragat dengan selamat
Atasi masalah jeragat dengan cepat
Atasi masalah jeragat dengan berkesan
Atasi masalah jeragat secara semulajadi
Produk hilangkan jeragat