CARA ATASI JERAGAT DEGIL DENGAN SELAMAT DAN BERKESAN

00:33 1 Comments A+ a-





Maaf cakap, saya memang dilahirkan semulajadi cantik. Hahaha... mesti ada yang muntah darah baca statement ni. Tapi betul tau! Saya ni ada darah Siam sket... putih kuning, kening lebat, bibir tak tebal tak nipis. Cuma hidung je la jambu sikit. Tak de la mancung macam mat saleh tu... hahaha ada yang muntah lagi? ;)



JERAGAT JADIKAN MUKA TUA SEBELUM USIA


Sejak remaja kulit saya memang tiada masalah. Kalau orang lain sibuk dengan jerawat masing-masing, saya relek jer. Jerawat segan oi nak tumbuh. Sampai la umur 20an kulit saya memang bersih. Tak berminyak, tak berjerawat.

Tapi.............

Saya lupa kulit saya jenis kering. Ingat kulit berminyak je ke kulit bermasalah? Kalau anda kulit kering pun kena jaga-jaga tau!

Dulu saya tak kisah sangat bab kulit. Pencuci muka pun hentam apa yang ada. Pernah guna sabun mandi buku tu sebagai pencuci muka (astaghafirullahalaziiiiimmmm) Jangan sesekali tiru aksi ini. Haish!

Hasil dari rutin yang saaaangat "bagus" tu dapat la hasilnya. JERAGAT!

Jeragat yang meriah di muka saya. Muka saya sendiri ni tau!


Mula-mula tak ambil kisah sangat. Lepas dah beranak-pinak jeragat makin jelas. Plus mak pun ada jeragat. Kira faktor keturunan juga la ni. Makin lama rasa macam makin tua pula tengok tompok-tompok hitam ni.

Sampai la satu tahap suami sendiri tegur. Haaaa part ni memang dah susah nak terima kenyataan. Pedih dan sedih tahap gaban bila suami sendiri tegur muka teruk. Tak percaya? Cuba la tanya mana-mana isteri. Kompem 99.99% jawapan kami sama. 0.01% tu hati batu kot? Kihkih!

So, bermula la episod penjagaan muka pula. Cuba la sabun berubat, serum, krim... hasilnya memang kurang. Bukan kurang jeragat, tapi kurangkan fulus! Jeragat pula bertambah.

Saat diperkenalkan dengan set jeragat, saya asyik berfikir boleh ke kurang jeragat ni? Kalau tak berkesan juga macam mana? Ada side-effect tak? Selepas dating dengan pak cik google berkenaan produk ni, saya yakin untuk mencuba.

Tompok jeragat semakin pudar. Testimoni muka sendiri. Hehe...


Apa produk yang saya cuba tu? Jom saya terangkan satu persatu.

1. Gla Complex


Apa fungsi GLA Complex ni dalam mengurangkan, seterusnya menghilangkan jeragat pada muka kita? 

GLA Complex mengawal paras hormon Estrogen & Testeron dalam badan. Bestnya dengan GLA Complex Shaklee ni adalah, ia mengandungi 2 kali ganda lebih GLA berbanding produk lain di pasaran. Jadi bila hormon kita stabil, secara tidak langsung tompok jeragat akan turut berkurangan dan pudar. Kenapa? Sebab ketidakseimbangan hormon ni adalah salah satu punca jeragat ni muncul.



2. Sustained Release Vita-C





Vitamin C pula penting untuk pembentukan kolagen. Semakin meningkat umur semakin banyak kita kehilangan kolagen dalam tubuh. Pengambilan secara konsisten menjadikan kulit lebih cerah sekata dan melambatkan proses penuaan. Vitamin C juga dapat menyekat pembentukan pigmentasi (jeragat) dan seterusnya mengurangkan tompok jeragat.










3. Vivix




Kenapa vivix? Sebab vivix ni sangat tinggi antioksidannya. Antioksidan vivix akan menghalang kerosakan sel dan merawat kerosakan sel. Kurang kerosakan sel bermakna kurang bintik hitam jeragat
:)







4. Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser




Pembersih muka memang tidak dapat menghilangkan jeragat. Tapi adalah sesuatu yang sangat penting untuk sentiasa membersihkan muka bagi membuang semua sel-sel kulit mati. Semestinya dengan menggunakan pencuci yang selamat dan tanpa bahan kimia. Apa yang saya sangat suka dengan Gentle Deep Foaming Cleanser ni adalah membersih secara mendalam dan tidak memedihkan kulit muka. No more sabun mandi! Hehe...









Soooo.... apa tunggu lagi? Cepat-cepat hubungi saya untuk mendapatkan set yang sangat best ni. Saya akan consult secara percuma berkenaan cara makan vitamin Shaklee secara berkesan. :) Jom sama-sama kita cantik secara semulajadi!




1 comments:

Write comments
Nas Ibrahim
AUTHOR
7 August 2016 at 07:16 delete

Pencuci muka ni rasa lembut, selamat dan jarga berpatutan. Jimat sgt penggunaannya. Picit sikit je utk cucian seluruh muka.

Reply
avatar