CARA CEPAT HILANGKAN JERAGAT DI MUKA DENGAN SET JERAGAT SHAKLEE. RAMAI SUDAH BERJAYA TERMASUK SAYA!

22:36 0 Comments A+ a-

Bagi masyarakat khususnya orang Melayu, jeragat dikenali sebagai tompok hitam atau pigmentasi pada kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan, wajah dan leher. Tiada siapa lelaki dan wanita yang inginkan jeragat di kulit mereka. Kehadiran jeragat bukan sahaja akan memberi kesan kepada penampilan seseorang, malah turut menjadikan seseorang individu kurang keyakinan diri dan malu untuk berhadapan dengan orang ramai. Tahukah anda, ada satu cara mudah untuk hilangkan jeragat? Saya sudah mencubanya, dan ia memang terbukti berkesan.

testimoni jeragat



PUNCA JERAGAT

Cahaya matahari 

punca jeragat


Bagi wanita yang selalu terdedah dengan cahaya matahari, risiko mendapat kulit jeragat lebih besar. Ultraviolet (UV) daripada matahari boleh merangsang tahap ‘melanoctes’. Malah, jeragat yang pudar boleh kembali dengan hanya sedikit pendedahan pada matahari. Perlindungan kulit daripada cahaya matahari adalah sangat penting bagi mengelakkan kehadiran jeragat.


Kehamilan

jeragat waktu hamil

Wanita hamil sering mendapat jeragat. Apabila jeragat muncul di kalangan wanita hamil, ia dipanggil chloasma atau topeng kehamilan. Selepas kelahiran, ada sesetengah jeragat yang akan hilang, namun ada juga yang kekal di kulit. Oleh itu, penjagaan kesihatan dan pengambilan nutrisi yang seimbang adalah penting sewaktu proses kehamilan.

Pengambilan ubat-ubatan


Bagi pengambilan ubat-ubatan seperti pil perancang, amiodarone, bleomycine, chloroquine, antibiotic seperti minocydine dan lain-lain juga boleh menyebabkan potensi kulit berjeragat terhadap individu lebih tinggi. 

Umur


Kebiasaannya jeragat menyerang wanita pertengahan umur seperti 40 tahun ke atas. Tetapi tidak mustahil golongan awal 20-an juga berdepan dengan masalah ini berikutan jeragat juga berpunca daripada faktor genetik. Oleh itu, penjagaan kesihatan kulit dan tubuh adalah sangat penting sejak awal. Pengambilan supplimen yang tinggi anti oksidan adalah sangat digalakkan.

Alat Kosmetik


Produk penjagaan kulit dan alat make-up yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh merangsang kulit dan memburukkan lagi jeragat di muka.




HILANGKAN JERAGAT DENGAN 

SET JERAGAT SHAKLEE


HILANGKAN JERAGAT 1:






Dalam usaha untuk hilangkan jeragat, pastikan kulit muka dibersihkan selalu dengan produk yang selamat dan tanpa kimia. Saya cadangkan Gentle Deep Foaming Cleanser ni kerana ia dapat membersih secara mendalam dan tidak memedihkan kulit muka. Ia juga tidak mengandungi sebarang bahan kimia yang membahayakan. 


HILANGKAN JERAGAT 2:
GLA Complex berfungsi untuk mengawal paras hormon Estrogen & Testeron dalam badan. Ketidakseimbangan hormon akan menggangu proses hilangkan jeragat dengan cepat. Kandungan GLA dalam GLA Complex Shaklee juga adalah 2 kali ganda lebih berbanding produk lain di pasaran.


HILANGKAN JERAGAT 3:

Badan manusia tidak boleh menghasilkan vitamin C. Vitamin C ini penting untuk pembentukan kolagen. Kolagen pula penting dalam proses hilangkan jeragat kerana kolagen bertindak sebagai agen perlindungan kulit daripada sinar UVA yang merosakkan sel bawah kulit. Selain itu, vitamin C dapat menjadikan kulit lebih cerah dan dapat menyekat pembentukan pigmentasi jeragat seterusnya hilangkan jeragat.


HILANGKAN JERAGAT 4:


Penggunaan Suppliment yang tinggi anti oksidan semakin mendapat tempat di hati pengguna. Anti oksidan berfungsi dalam merawat sel-sel yang rosak di dalam badan. Oleh kerana jeragat terbentuk hasil daripada sel yang rosak akibat sinaran UV, saya mencadangkan Vivix. Vivix sangat tinggi anti oksidan dan sangat membantu dalam proses hilangkan jeragat dengan cepat.

TESTIMONI PENGGUNA SET JERAGAT SHAKLEE



testimoni set jeragat


Kepada sesiapa yang mengalami masalah jeragat dan telah mencuba pelbagai produk untuk hilangkan jeragat tetapi masih tidak berhasil, saya sedia membantu dan konsult anda sehingga berjaya. Walaupun jeragat tebal dan berkerak, anda masih ada harapan. 

Hubungi saya (Tinie) untuk order atau konsultasi di 0137796796.

FB Page : Healthy Beauty House
Pengedar Shaklee berdaftar seluruh Malaysia

COD Kawasan UTHM, Parit Raja, Batu Pahat



Anda sedang mencari :

Cara hilangkan jeragat
Cara hilangkan jeragat dengan berkesan
Cara hilangkan jeragat di muka
Cara pudarkan jeragat dengan cepat
Cara pudarkan jeragat dengan selamat
Atasi masalah jeragat dengan cepat
Atasi masalah jeragat dengan berkesan
Atasi masalah jeragat secara semulajadi
Produk hilangkan jeragat