Omega Guard Bantu Mengatasi Masalah Batuk Berkahak

16:53 0 Comments A+ a-

Assalamulaikum…

Pernah tak anda mengalami batuk-batuk berterusan dan batuk berkahak… Sampai dah keluar kahak hijau… penat sebenarnya batuk ni… bila kita batuk, akan menekan bahagian perut dan tekak menjadi perit… Lagi la kalau dah mula batuk di kawasan orang ramai… segannya la… tapi nak buat macam mana… susah nak kawal bila dah mula batuk tu.. Bila malam pula, nak tidur pun susah… 

Batuk ni antara sakit yang susah nak sembuh, terutamanya masa awal-awal tu… perit tekak dan kahak pun macam tak mencair. Bila tak cair, susah la nak keluar. Bagi kanak-kanak pula bunyi batuk berkahak tapi kahak kekal di situ sebab kanak-kanak tak pandai nak keluarkan sendiri.

Usahkan kanak-kanak, kita yang dah dewasa ni pun kalau dah lama sangat batuk, ubat klinik semua dah makan… habis petua semua dah cuba… tapi masih tak berubah… mesti stress kan? Penatnya la bila batuk tak baik-baik ni...

BAGAIMANA BATUK BERMULA?




Batuk ialah runtunan pengecutan rongga toraks yang berlaku secara tiba-tiba dan biasanya berulang. Ia menyebabkan udara keluar dari paru-paru dengan kuat. Batuk merupakan reflex biasa yang bertujuan untuk melindungi dan membersihkan lubang nafas. Selain itu, batuk membersihkan bahan material rengsa (contohnya merokok atau habuk) dan kelebihan rembesan (sputum atau kahak) dari kerongkong kita, lubang nafas (saluran pernafasan) dan paru-paru. 

Ada beberapa punca batuk. Umumnya batuk boleh terjadi akibat demam selema, alergi dan merokok… tapi batuk juga boleh menjadi gejala kesakitan serius atau kesan sampingan ubat. Antara sebab-sebab batuk yang lain adalah:

  1. Selepas penitisan hidung (katar) – berlebihan rembesan hidung yang lari ke bawah dalam belakang kerongkong, merangsang batuk. Biasanya disebabkan oleh alergi, demam selsema umu atau jangkitan sinus.
  2. Penyakit Asma/lelah.
  3. Jangkitan saluran pernafasan – contohnya kelompok, whooping cough.
  4. Perengsa nafas dalam – contohnya merokok, habuk, asap.
  5. Penyakit peparu – contohnya sistik fibrosis, bronkiektasis, barah.
  6. Hiatus hernia dan refluks gastroesofageal – asid perut membocor ke dalam kerongkong, merangsangkan batuk.
  7. Kelemahan jantung.
  8. Kebimbangan, gemuruh dan tabiat.

CARA MENGATASI BATUK BERKAHAK DAN BATUK BERULANG




Ada satu kes, anaknya mengalami batuk berkahak. Diberi suplemen Omega Guard, esoknya keluar seketul kahak! Memang senang hati la ibu kalau macam tu kan?






Menakjubkan kan? Sudah beribu testimoni berkenaan kebaikan Omega Guard dalam mengatasi masalah batuk berkahak & batuk berulang ni. 

Omega Guard membantu untuk memperbaiki tisu paru-paru. Apabila diserang batuk, Omega Guard bertindak dalam memperbaiki tisu-tisu ini. Di samping itu, Omega Guard juga memberikan rasa panas pada paru-paru yang akan menyebabkan kahak boleh mencair. Selain itu, Omega Guard boleh membantu meningkatkan imun system badan. Ianya sangat sesuai untuk anak yang demam dan batuk berkahak, juga batuk berulang.