7 Sebab Kanak-kanak Perlukan Vita-Lea For Children

16:25 0 Comments A+ a-

Sudah menjadi tradisi kanak-kanak dan sayuran memang susah nak berganding. Bila nampak warna hijau dalam pinggan, mulalah si anak tunjuk protes. 





Saya pun pernah alami situasi begini. Macam-macam cara sudah saya buat untuk anak-anak sukakan sayuran... dari teknik potong halus sampailah ukiran macam-macam rupa... semua tak menjadi... hehe... 


Ibu mana tak risau jika anak-anak tak cukup nutrisi... Sebab ia akan memberi kesan kepada sistem imun mereka.. Bila sistem imun tak kuat, macam-macam penyakit datang... Kalau dulu boleh dikatakan setiap bulan penyakit hinggap... sekejap demam... sekejap batuk... sekejap selsema... botol ubat bersusun di dapur. Anak sulung saya sampai jumpa pakar sebab asma yang agak teruk... kalau dah jumpa pakar tu almaklumlah bilnye... caj konsultasi saja pun dah hurrmmmm... belom lagi ubat-ubatan... pitam kejap... hehe...


Kemudian saya jumpa produk Shaklee ni... Vita-Lea For Children... :) Alhamdulillah selera makan anak bertambah dan jarang demam... Anak-anak pun suka sangat sebab rasanya yang sedap... 


Ok... jom kita tengok kenapa Vita-Lea for Children ni sangat bagus untuk anak-anak... :)



  1. Kandungan dengan formula yang diperbaharui dan ditambah baik berbanding dengan Vitalea Kids yang lama. 18 Jenis Vitamin dan Mineral yang mereka perlukan  100% Vitamin A, C, D dan E serta kesemua 8 Jenis vitamin B. Kalsium, magnesium, zink , cooper dan pelbagai mineral lain. 
  2. Menggunakan pemanis semulajadi Xylitol yang tooth friendly. Ia tidak menyebabkan kerosakan gigi.
  3. Tidak mengandungi perasa, pemanis dan pengawet tiruan.  
  4. Bebas gluten maka, selamat untuk kanak-kanak yang alah Gluten. 
  5. Didatangkan dalam perisa anggur yang sangat sedap,memang disukai anak-anak.
  6. Multivitamin kanak-kanak terbaik di pasaran. Jumlah nutrien yang lengkap dan memenuhi keperluan tumbesaran anak-anak. Ia juga mudah dan pantas diserap badan. 
  7. Sangat sesuai untuk kanak-kanak berusia 4 hingga 12 tahun. Terutama bagi mereka yang susah makan sayur-sayuran dan buah-buahan.  


Haa, inilah ke semua makanan yang bersamaan dengan 2 tablet vitalea untuk kanak-kanak. Mampukah anak-anak kita makan ? Mampukah kita menyediakan semua ini setiap hari ? Mana lebih jimat kos 2 tablet Vitalea untuk kanak-kanak atau semua makanan di di atas?