Cara Cepat Hilangkan Jerawat Dengan Selamat dan Paling Berkesan

15:58 0 Comments A+ a-

Jerawat? Kalau sebijik tumbuh jer kita dah mula risau. Apatah lagi kalau jerawat penuh satu muka. Ramai yang tak sabar suka picit jerawat yang baru tumbuh dengan harapan jerawat akan cepat hilang. Tapi dengan picit jerawat yang ada kita sebenarnya menggalakkan lagi jerawat baru tumbuh. Kita dah sebarkan toksin jerawat tanpa sedar. Jadi, macam mana nak rawat jerawat dengan betul? Penggunaan produk tanpa menyelesaikan punca jerawat hanya memberi kesan sementara. Malah ada yang membawa kesan lebih buruk.

Dalam entri kali ni Tinie nak bincangkan cara yang cepat dan berkesan untuk selesaikan masalah jerawat dengan cara menyelesaikan punca jerawat menggunakan produk yang betul dan selamat.


Cara Cepat Hilangkan Jerawat




Punca Jerawat


Apa sebenarnya yang menjadi punca jerawat tumbuh? Ada banyak. Antaranya adalah hormon di dalam badan kita tidak stabil. Hormon tidak stabil boleh memberi pelbagai kesan kepada kesihatan kita termasuklah kesihatan kulit. Kulit mudah terlalu kering dan terlalu berminyak. Juga boleh terlalu sensitif.

Seterusnya menjadikan sistem imun kulit kita tidak kuat. Kulit mudah terkesan akibat daripada kekotoran dan bakteria di persekitaran kita.

Ditambah dengan gaya kehidupan dan pemakanan kita yang turut menyumbang penambahan toksin di dalam badan. Toksin yang tinggi boleh dikesan dari penampilan kulit juga. Ini kerana badan kita berusaha untuk mengeluarkan toksin, salah satunya melalui kulit.


Cara Rawat Jerawat Dengan Betul


Macam mana nak rawat jerawat dengan betul? Supaya jerawat betul-betul sembuh dan kulit kembali sihat.

Jawapannya.... RAWAT PUNCA JERAWAT.


Shaklee Sustained Release Vita-C Plus



Vitamin C memang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit.

Antara fungsi vitamin c dalam kesihatan kulit adalah ia membantu untuk membantu meningkatkan sistem imun badan yang lemah menyebabkan kulit mudah dijangkiti bakteria penyebab jerawat.

Selain itu, vitamin c sangat penting dalam proses penghasilan kolagen pada lapisan kulit. Kita boleh lihat seseorang yang mengamalkan vitamin c untuk jangka masa panjang mempunyai kulit yang lebih cerah dan cantik.

Shaklee Sustained Release Vita-C Plus menawarkan manfaat vitamin C tulen melalui kaedah semula jadi yang berperanan melepaskan vitamin C secara berperingkat ke dalam tubuh. Kajian saintifik membuktikan bahawa tubuh manusia hanya boleh menyerap 100-200mg Vitamin C setiap jam.

Shaklee telah memformulakan konsep Sustained Release di mana setiap tablet akan melepaskan sebanyak 100mg Vitamin C selama 5 jam berturut-turut secara berterusan.

Oleh itu, Vitamin C Shaklee adalah jauh lebih baik berbanding jenama lain yang anda gunakan tanpa formula Sustained Release.

Ke mana perginya Vitamin C yang anda makan tanpa formula Sustained Release? Terbuang begitu sahaja bersama air perkumuhan. Membazir kan?

Selain itu, Vitamin C ialah nutrisi yang diperlukan untuk pelbagai fungsi termasuk ketahanan imun, integriti sel, kesihatan gigi, gusi, tulang dan fungsi tubuh secara amnya.

GLA Complex




GLA Complex berfungsi untuk menstabilkan hormon berkaitan kulit. Masalah hormon terjadi apabila umur manusia semakin meningkat. Hormon yang tidak stabil boleh mengakibatkan pengeluaran minyak berlebihan.

Akibatnya, jerawat naik seperti cendawan tumbuh selepas hujan. Jerawat yang dipicit sendiri menggunakan tangan pula akan menyebabkan kecederaan pada tisu kulit.

Jadi, Tinie mengesyorkan GLA Complex sebagai penstabil hormon anda kerana ia telah diuji berkesan oleh para saintis berwibawa.

Garlic



Bawang putih adalah antibiotik semulajadi yang boleh kita ambil seharian.

2 tablet garlic Shaklee membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen menyamai 2 ulas garlic segar.

Seperti yang telah Tinie nyatakan di awal tadi, kulit kita mudah terkesan dengan kekotoran dan bakteria yang berada di sekeliling kita.

Garlic berperanan sebagai antibiotik semulajadi untuk melawan serangan bakteria pada kulit.

Alfalfa


Add caption

Alfalfa membantu dalam proses detoksifikasi darah.

Kandungan alkali yang tinggi dalam alfalfa membantu dalam menormalkan keadaan badan yang berasid, menghilangkan toksin dalam badan penyebab jerawat.

Energizing Soy Protein (ESP)


Add caption

Fungsi ESP ialah memberikan sel kulit baru yang sihat, cerah dan gebu.

Selain itu ESP membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.

ESP ialah ekstrak protin soya yang telah diproses menjadi serbuk bagi memudahkan anda sebagai pengguna.

ESP sangat-sangatlah membantu dari segi kecantikan dalaman dan luaran. Tak percaya? Cubalah dulu, baru tahu kesannya.

Testimoni

Testimoni jerawat shaklee

Testimoni jerawat shaklee

Testimoni jerawat shaklee

Testimoni jerawat shaklee
Add caption



Hubungi Tinie segera untuk mendapatkan konsultasi eksklusif dan berkesan! 013-7796796

Nak hilangkan jerawat wajib tahu apa punca sebenar dan produk yang tepat untuk hilangkan jerawat. Pengambilan yang betul juga penting untuk kesan yang terbaik.

Hubungi Tinie sekarang untuk hilangkan jerawat dengan cepat sebelum ia menjadi masalah yang lebih serius. 

Hubungi Tinie di 0137796796 atau anda boleh rujuk maklumat seperti di bawah.


DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA 😊

Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549)


Call/Sms : +6013-7796 796

www.wasap.my/60137796796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia


Anda juga boleh membuat pesanan sepantas kilat terus dari HQ dengan klik gambar di bawah.




Carian berkaitan : 

  • cara hilangkan jerawat
  • cara hilangkan jerawat degil
  • cara hilangkan jerawat kronik
  • cara hilangkan jerawat dengan berkesan
  • cara atasi jerawat secara selamat
  • jerawat di wajah
  • punca jerawat
  • masalah jerawat
  • acne