7 Sebab Utama Kenapa Kita Perlukan Makanan Tambahan. Anda Mesti Terkejut Dengan Sebab Ke 7!

23:32 0 Comments A+ a-

Apabila bercerita tentang makanan tambahan atau supplement, ramai yang fikir negatif dari positif. Ramai yang nampak kesan buruk dulu kan. Alasan utama, supplement akan menyebabkan buah pinggang rosak. Fakta ni ada yang betul dan ada jugak tak betulnya. Tak kurang juga supplement banyak membantu dalam penjagaan kesihatan dan kecantikan.



7 Sebab Kita Perlu Ambil Makanan Tambahan


1. Penggunaan racun perosak, racun serangga dan baja kimia berlebihan

Sejak kecil kita diajar untuk mengambil makanan seimbang & berkhasiat. Terutamanya buah-buahan dan sayur-sayuran. Seiring dengan perkembangan teknologi, kualiti tanaman yang dihasilkan semakin baik dan cantik tanpa sedikit pun dicemari oleh ulat atau serangga perosak. Sedarkah kita bahawa kualiti ini sebenarnya banyak disumbang oleh penggunaan racun dan baja? Petua ada mengatakan, sayur yang selamat adalah sayur yang dimakan ulat. Jika ulat pun tidak mampu hidup selamat pada tanaman tersebut, selamatkah kita?

2. Gaya hidup kurang sihat

Amalan merokok, kurang bersenam, diet tidak seimbang, rehat dan tidur yang tidak mencukupi menyumbang kepada pelbagai masalah kesihatan yang kronik seperti sakit jantung, strok, dan diabetis.

3. Stress atau tekanan

Hidup di era yang serba maju dan berteknologi bukan sahaja memberi impak positif, malah boleh menjadi punca kepada tekanan hidup seharian. Persaingan yang semakin meningkat setiap hari menjadikan tubuh kita penat dan stress. Sedarkah bahawa keadaan ini mengakibatkan tubuh kita kehilangan vitamin B dan C setiap masa. Sedangkan kita perlukan vitamin ini untuk menjaga sistem pertahanan tubuh kita.

4. Kehilangan nutrisi semasa penyediaan makanan

Nutrisi di dalam sayuran berada ditahap terbaik dalam keadaan segar atau tanpa dimasak. Sebab itu kita digalakkan mengambil salad setiap hari. Apabila terdedah kepada haba, vitamin dan nutrisi di dalam sayuran semakin berkurangan. Menyebabkan tubuh kita tidak mendapat nutrisi yang cukup daripada makanan tersebut.

5. Menyokong sistem pertahanan tubuh

Dalam keadaan tertentu, tubuh kita berhadapan dengan kecederaan atau ancaman yang memerlukan tubuh bertindak untuk memperbaiki kerosakan sel dan menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat. Sebagai contoh, vitamin c dapat membantu menguatkan sistem imun tubuh, protein membantu menghasilkan sel kulit baru, vitamin e bertindak sebagai antioksida melawan radikal bebas dan kalsium menyokong kesihatan tulang.

6. Menampung keperluan nutrisi tubuh

Sedarkah kita bahawa wanita hamil dan menyusukan bayi memerlukan nutrisi yang lebih berbanding individu biasa yang lain? Ini kerana mereka memerlukan nutrisi untuk 2 tubuh yang berbeza. Kekurangan nutrisi menyebabkan tubuh si ibu lemah dan tidak bertenaga.

7. Pencemaran alam sekitar

Jika di fikir sepintas lalu, mungkin kita tidak sedar bahawa pencemaran alam sekitar di sekeliling kita juga menjadi faktor pentingnya pengambilan supplement setiap hari. Asap rokok, asap kenderaan, bau cat dan pemeluwapan dari bahan-bahan di dalam kereta menyumbang kepada serangan radikal bebas secara terus. Radikal bebas menyerang sistem pertahanan tubuh menjadi faktor utama penyebab pelbagai penyakit di dalam tubuh. Pengambilan supplement tinggi antioksidan seperti vitamin A, C, dan E dapat membantu tubuh dari dalaman.

SUPPLEMENT TERBAIK PALING SELAMAT!

Ramai yang masih ragu-ragu dalam pemilihan supplement yang selamat terutama apabila mengambil kira faktor keselamatan buah pinggang. Berikut adalah ciri-ciri supplement daripada produk Shaklee yang telah dijamin selamat dan berkesan untuk kesihatan tubuh badan anda.

Selamat

Produk yang selamat datangnya daripada bahan-bahan yang berkualiti, dan itulah yang Shaklee gunakan. Keselamatan mutlak amat penting di Shaklee, dan kami tegaskan bahawa standard Shaklee tiada tandingan.

Bahan-bahan untuk produk Shaklee dipilih secara teliti untuk memenuhi standard prestasi dan penyaringan yang tinggi. Malah, standard ketulenan Shaklee adalah antara yang paling ketat dalam industri nutrisi dan pemakanan berkhasiat untuk memberi jaminan bahawa semua produk Shaklee adalah selamat.

Terbukti

Para saintis kami sentiasa mencari bahan dan ramuan yang tulen dan mujarab dari alam semula jadi, semakan terbitan saintifik dan melakukan kajian mereka sendiri untuk mengesahkan keberkesanan dan kemujarabannya.

Berkesan

Kajian Suplemen Pemakanan Shaklee adalah kajian perintis mengenai pengguna suplemen pemakanan jangka panjang yang menunjukkan bahawa mereka yang mengambil suplemen Shaklee memiliki kesihatan yang jauh lebih baik, berbanding mereka yang mengambil multivitamin jenama lain atau tiada multivitamin sama sekali.

Bagaimana nak dapatkan produk Shaklee?

Hubungi Tinie sekarang untuk mendapatkan produk Shaklee anda. Kita nak sihat kan? Bertindak sekarang. Tinie akan berikan konsultasi terbaik dan cara makan berkesan sebagai hadiah kepada setiap pelanggan Tinie.

Hubungi Tinie di 0137796796 atau anda boleh rujuk maklumat seperti di bawah.


DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA 😊

Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549)


Call/Sms : +6013-7796 796


Email : suzaitini@gmail.com