Vitamin Untuk Ibu Menyusu Nak Kuruskan Badan

19:10 0 Comments A+ a-

“Tak boleh nak kuruskan badan sewaktu menyusu! Kalau tak makan nanti susu kurang... “

Ramai ibu menjadikan alasan susah kurus kerana sedang menyusukan anak. Ini kerana mereka harus makan lebih untuk menghasilkan susu yang mencukupi untuk si comel. Namun tabiat ini sebenarnya tidak menepati kriteria pemakanan ibu menyusu. Ibu tidak semestinya makan banyak, namun harus menitikberatkan khasiat dan nutrisi yang terkandung dalam setiap makanan yang mereka ambil. Pengambilan makanan dalam kuantiti yang banyak tidak menjamin penghasilan susu yang banyak, malah boleh menyumbang kepada masalah kenaikan berat badan tidak sihat seterusnya menyumbang kepada masalah-masalah kesihatan yang lain.

Jadi bagaimana ibu menyusu boleh meningkatkan penghasilan susu di samping kuruskan badan selepas bersalin? Jawapannya adalah, pastikan tubuh ibu mendapat nutrisi yang mencukupi melalui pengambilan vitamin!





Di sini Tinie sangat menggalakkan pengambilan Set Penyusuan Shaklee kerana selain mencukupi keperluan nutrisi ibu menyusu, Set Penyusuan Shaklee juga membantu ibu kuruskan badan dalam waktu yang sama.

Apa vitamin di dalam Set Penyusuan Shaklee?

1. ESP

2. Vitamin C

3. Vita-Lea

4. B-Complex

5. Ostematrix

6. Alfalfa Complex


Tapi kali ni Tinie tak nak tekankan fungsi setiap vitamin ini dalam penysuan. Anda boleh baca perkara berikut di sini. Apa yang Tini nak tekankan kali ini adalah bagaimana vitamin /supplement di dalam set penyusuan dapat membantu anda kuruskan badan sewaktu menyusu. Anda tahu tak anda boleh kurus dengan set penyusuan shaklee


Kurus dengan Alfalfa Complex


Alfalfa terkenal dengan penggalak susu supaya susu lebih banyak dan meriah. Namun tahukah anda bahawa alfalfa juga terkenal sebagai fiber yang membawa keluar lemak-lemak yang sudah dipecahkan dari dalam badan? Selain itu, Alfalfa Complex Shaklee juga mengandungi daun senna yang berfungsi untuk pelawasan.


Kurus dengan ESP


Pernah tak anda tengok kulit yang menggeleber selepas kurus? Badan dah kurus, tapi mesti buruk kan dengan kulit yang geleber. Jadi, sangat penting untuk mendapatkan bentuk badan yang cantik sewaktu kita kurus. Selain membekalkan protein untuk penghasilan susu ibu, ESP juga menghasilkan otot yang putih, gebu dan licin. Pendek kata, dalam proses menguruskan badan, ESP membantu tubuh menghasilkan otot yang berfungsi memegang kulit agar kulit tidak menggeleber. Badan akan kurus dengan bentuk badan yang cantik!

Kurus dengan Lecithin


Eh? Mana ada Lecithin dalam Set Penyusuan Shaklee? Yup memang betul. Tapi Lecithin sangat membantu untuk melancarkan pengaliran susu dan mengelakkan bengkak susu. Sakit kan bengkak susu? Boleh demam jadinya. Jadi anda boleh menambah Lecithin di dalam set penyusuan anda agar susu lebih lancar. Selain itu, Lecithin juga terkenal dalam Set Kurus Shaklee. Lecithin membantu mengekalkan kolestrol dan lemak dalam bentuk cecair. Malah Lecithin juga akan menguraikan lemak yang pejal ke bentuk cecair supaya mudah di buang keluar dari badan. Ia menghalang lemak daripada dari menempel di dinding salur darah.

Nampak tak, dengan hanya mengamalkan Set Penyusuan Shaklee dan ditambah dengan Lecithin, anda mampu kurus dalam proses penyusuan . Bukan makan lebih yang menggalakkan penghasilan susu dalam kuantiti banyak. Namun pengambilan nutrisi yang tepat dan diperlukan oleh tubuh yang membantu tubuh menghasilkan susu yang bukan sahaja banyak, malah lebih berkualiti. Jadi, jangan jadikan alasan makan banyak dan sedang menyusu sebagai penghalang untuk kita kurus. Jika difikirkan semula, kita sepatutnya lebih cepat kurus dalam tempoh penyusuan kerana banyak kalori dibakar sewaktu menyusu. Betul tak?


Kenapa menyusu dijadikan alasan badan gemuk sedangkan kita sepatutnya kurus kerana menyusu? 
Peratusan untuk anda kuruskan badan lebih tinggi sewaktu menyusu. Mengapa bertangguh lagi? Sesiapa yang masih belum mendapatkan Set Penyusuan Shaklee boleh terus hubungi saya di 0137796796 atau seperti maklumat di bawah.

JOM KURUS SAMBIL MENYUSU! 


DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DARI SAYA 😊


Shaklee Independent Distributor Suzaitini Muhammad ( 1071549)


Call/Whatsapp/Sms : +6013-7796 796

Email : suzaitini@gmail.com

Order Shaklee Online dan pos ke seluruh Malaysia 


Saya akan konsult tentang cara penggunaan produk berkesan khas kepada para pelanggan-pelanggan saya. 😊


*****

Mahukan harga lebih jimat? Daftar saja sebagai ahli. Sekali untuk seumur hidup dan anda akan dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Anda juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan!


*** Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.